تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۲۶ افزایش یابد و این موضوع را شکست کامل سطح مقاومت ۱۱۰۷ تایید کرده است و برای امروز موقعیت خرید اونس طلا با اهداف ۱۱۱۹ و ۱۱۲۶ ایجاد کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۲۰۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی قیمت اونس طلا بر روی ۱۱۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح هم شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

در چارت پایین الگوی کف دو قلو (Double bottom) در اطراف سطح حمایت ۱۰۷۷ ساخته شده است که هدف ۱۱۴۱ را نشانه گرفته است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی اونس طلا محدود به سطح حمایت ۱۱۰۰ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده است.

به نظر می رسد با توجه به جنگ ارزی (کاهش رقابتی ارزش پول) که چین در بازارها به راه انداخته است و این مساله باعث کاهش بازارهای سهام و تمایل سرمایه گذاران به سوی طلا شده است و در کوتاه مدت کماکان افزایش اونس طلا ادامه یابد و قدرتمندانه به نزدیکی سطح ۱۱۲۶ تقویت شود و هم اکنون در بالاترین سطح ۳ هفته گذشته قرار گرفته است. این خبر کاهش ارزش یوان چین همواره یکی از مهمترین اخبار بازار طلا در یک دهه گذشته بود است و در شرایط فعلی از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.

در شرایطی که بورسهای بین المللی سقوط کنند سرمایه گذاران مایلند تا پول خود را به جایی امن منتقل کنند که یکی از این هدفها اونس طلا خواهد بود و اصطلاحا پناه امن (Safe Haven) بازار خواهد شد. بنابراین با توجه به اقدام چین در کاهش ارزش یوان که منجر به کاهش بازارهای سهام بین الملل شده است، در این شرایط احتمال افزایش اونس طلا نیز وجود دارد.

این مسائل همگی دست به دست هم داده اند تا ارزهای متکی به اقتصاد چین نظیر دلار استرالیا به یکی از ضعیف ترین ارزها در شش ساله گذشته باشد بطوریکه در برابر یورو ، دلار و بسیاری دیگر از ارزها نزول قابل ملاحظه ای داشته است و در این آشفته بازار انتظار داریم که اونس طلا با افزایش روبرو شود.

هدف بانک مرکزی چین برای کاهش ارزش یوان ایجاد شوکی از طریق بازار ارز به اقتصاد این کشور با هدف تقویت صادرات بوده است و از لحاظ تکنیکی در تایم فریم ۱ ساعته هدف ۱۱۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است و در صورتیکه این سطح شکسته شود احتمالا اونس طلا در چارت زیر وارد منطقه ۱۱۳۱ و ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا