تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۴۳٫۷۸ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۱۷ اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

نمودار پایین نشان می دهد که کاهش دیروز آخرین مرحله از فرود قیمت محسوب می شود که ممکن است باعث اصلاح و برگشت قیمت به سطوح بالا شود و بررسی امواج الیوت ویو نیز موید آن است که قیمت در موج ۵ قرار گرفته است که آخرین موج نزولی قیمت از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) است.

هر چند تشخیص کف این موج تا حدودی دشوار است اما الگوی واگرایی افزایشی که در اندیکاتور ساعتی RSI بوجود آمده است نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج نزولی ۵ به کف خود در نزدیکی سطح حمایت ۴۲٫۹۳ (خط فیبوناچی ۴۶۱٫۸ درصدی) نزدیک شده است که این سطح مماس با کف خط روند پایینی رسم شده است که مانع از ریزش قیمت شده است و در چارت پایین این سطوح حمایت را مشاهده می فرمائید.

در جرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۳٫۷۸ (خط فیبوناچی ۴۳۸٫۲ درصدی) برسد و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود زمینه را برای برگشت قیمت به سوی سطوح ۴۴٫۴۰ و ۴۵٫۱۷ دلار/بشکه فراهم می آورد که این سطح آخری بر روی خط فیبوناچی ۴۰۰ درصدی تشکیل شده است.

امروز آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا مهمترین خبر نفت در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۴٫۴- میلیون بشکه به ۱٫۶- میلیون بشکه کاهش یابد و انتظار شوک های شدید را پس از اعلام این خبر برای قیمت نفت آمریکا داریم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه را بشکند زیرا هنوز حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۴۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اوت) آغاز گردیده تکمیل نشده است.

این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما هم اکنون در موج سوم یعنی موج c قرار داریم که می تواند در این موج قیمت نفت برنت را دوباره به سوی سقف موج اول یعنی به اطراف سطح ۵۱٫۰۳ هدایت کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد زیرا عبور قیمت از سطح ۵۱٫۰۳ احتمالاً از سوی اندیکاتور یک ساعته RSI تایید شود که فرصت مناسبی را برای خریداران با هدف ۵۲٫۳۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) فراهم خواهد آورد.

از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از روند اصلی می باشد که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است و واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور RSI بیانگر استمرار این موج برگشتی و لمس مجدد سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ است.

لازم به ذکر است برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر سطح ۴۸٫۴۳ برسد حرکت نزولی آن محدود و کوتاه به سطح حمایت بعدی ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت