تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۰۰۰ دلار/تن کاهش یابد و در چارت پایین موقعیت فروش ایجاد کرده است که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۱۴ بیشتر تایید کرده است.

در چارت پایین مشاهده می کنید که قیمت آن به زیر سطح حمایت خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C رسیده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است.

سطح حمایت بعدی قیمت مس بر روی ۵۰۰۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۸۷۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۱۱۴ شکسته شود بدان معناست که شکست اخیر سطح ۵۱۱۴ شکست نادرست (false break) بوده و می تواند باعث افزایش قیمت به سطح ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود.

در هر صورت برای امروز احتمال حرکت نزولی مس بیشتر است و تثبیت قیمت پایین سطح ۵۱۱۴ می تواند به سقوط بیشتر قیمت مس به ترتیب به سوی سطوح ۵۰۰۰ و ۴۸۷۷ بیانجامد و هنوز هم تمایل برای فروش مس وجود دارد و بنابراین، حرکت اصلاحی چندان پایدار نخواهد بود و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۰۰۰ دلار/تن کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۵۶۰ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۵۴۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی به وضوح نشان داده اند.

در نمودار زیر در تایم فریم ۱ ساعته به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲ جولای) است.

به باور ما این موج قادر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۱۱٫۸ درصدی) است و این احتمالات برای امروز شکست سطح حمایت ۱۵۶۰(خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) را محتمل تر خواهد ساخت.

برای امروز به باور ما به محض کاهش قیمت به سطح ۱۵۵۶ می توان گفت هدف نزولی ۱۵۴۷ تایید شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی بسیار محدود به سطح مقاومت ۱۵۷۰ دلار/تن خواهد بود که این سطح نزدیک به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی در چارت پایین است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم