تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

بازارها همچنان در شوک اقدام غیر منتظره دیروز بانک مرکزی چین در کاهش ارزش یوان قرار دارند و این خبر برای دومین روز بازارها را شگفت زده کرده و این مساله همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم گمانه زنی ها از احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر را کمی بیشتر کرده است.

چین مدتهاست که در “جنگ ارزی” نقش دارد و از سیاست اصلی خود مبنی بر تقویت یوان را کنار گذاشته و اکنون با تکیه بر سیاستهای انبساطی در تلاش برای کاهش ارزش پول ملی خود است. از سوی دیگر، تلاش بانکهای مرکزی جهان برای مهار افزایش قیمت ارز خود در مقایسه با سایر ارزها، می تواند منجر به وقوع جنگ ارزی جدیدی شود.

امروز این موضوع نیز به ارزش دلار آمریکا فشار وارد کرده است و باعث شده ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا تا بالای سطح ۱٫۱۰۸۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و همچنین بالای سطح مقاومت ۱٫۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۴۴۱ به ۱٫۰۸۰۵) افزایش یابد.

برای یورو مقاومتهای بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۱۲۲۰ ، ۱٫۱۲۴۵ ، ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده اند. در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت مهم یورو به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۴۴ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۱۰۸۹ و سپس بر روی ۱٫۰۹۷۲ و ۱٫۰۹۶۰ (خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته) قرار دارند.

و در این هیاهو، اونس طلا بود که پیروزمندانه در بازار جولان داد و توانست از خط مقاومت ۱۱۰۷ که بارها و بارها در تلاش برای عبور از آن ناکام مانده بود، عبور کند و در صعودی دیگر مقاومت مهم و کلیدی ۱۱۱۹ را نیز پشت سرگذارد و هم اکنون در تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۱۲۶ است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۲۶ تثبیت شود (یک کندل روزانه در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا سطوح ۱۱۳۱ و ۱۱۴۱ حرکت خواهد کرد.

پیامد تمامی این حوادث در بازار ارز، سقوط ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته و عدم تمایل معامله گران به انجام معاملات انتقالی یا معاملات Carry Trade (یا به عبارتی خرید دارایی های پرریسک نظیر سهام) شد که در نهایت به کاهش قیمت سهام در بازارها انجامید.

انتظار می رود، وضعیت سقوط ارزش پول چین همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بازار بر تمامی اخبار و رویدادهای اقتصادی در کوتاه مدت فعلا تاثیر گذار باشد و تا بازگشت آرامش پایدار به بازار، حرکت بازارها در حال حاضر متاثر از اقدام اخیر چین در کاهش ارزش یوان بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا