تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن با مقاومت ۱۱۲۶ مواجه شود و انتظار داریم پایین این سطح در نوسان است یا به سوی سطح ۱۱۰۷ اصلاح کند. در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۱۱۲۶ مجدد خریداران را وارد بازار خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۲۰۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده است که دیروز موفق به شکست این سطح نشد و به همین خاطر برای امروز امکان بازگشت یا به عبارتی نفس گیری قیمت به سوی سطح حمایت ۱۱۰۷ وجود دارد.

در نمودار زیر از آنجایی که قبلا سطوح ۱۰۹۵ و ۱۱۰۷ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) باعث اصلاح و برگشت قیمت شده بودند ، انتظار داریم که امروز این سطح مقاومت ۱۱۲۶ آنقدر قوی و مستحکم باشد که مقداری باعث برگشت و اصلاح شود و دیروز معامله گران می توانستند در سطح مقاومت ۱۱۲۶ از پوزیشن خرید خارج شوند.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۱۲۶ شکسته شود و به سطح ۱۱۲۸ برسد زمینه را برای ایجاد موقعیت خرید با هدف ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم خواهد کرد در غیر این صورت همانطور که اشاره کردیم با توجه به برخورد قیمت اونس طلا به سطح مقاومت ۱۱۲۶ احتمال شروع حرکت اصلاحی بعید نخواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر تحلیل فاندامنتال مهمترین خبر امروز شاخص خرده فروشی آمریکا می باشد که بعد از ظهر امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود. ماه گذشته این شاخص %۰٫۳- اعلام شده بود و برای این ماه بازار انتظار %۰٫۶+ را دارد و برای شاخص خالص خرده فروشی آمریکا نیز پیش بینی می شود از رقم قبلی %۰٫۱- به %۰٫۴+ تغییر یابد.

مطابق روزهای پنجشنبه آمار مدعیان بیمه بیکاری آمریکا نیز امروز اعلام می شود که انتظار می رود ۲۷۲۰۰۰ اعلام شود و در صورتیکه آمارهای امروز بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند و با توجه به اینکه قیمت هنوز پشت سطح مقاومت ۱۱۲۶ قرار دارد، از اینجا می بایست انتظار بازگشت قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۰۷ را داشته باشیم.

یادآوری می شود در قیمت اونس طلا که دیروز را زیر نرخ ۱۱۲۶ (خط مقاومت فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به پایان برده برای امروز تنها با شکسته شدن سطح ۱۱۲۶ و تثبیت قیمت در بالای آن احتمال صعود بیشتر تا سطح ۱۱۴۱ وجود خواهد داشت در غیر این صورت احتمال برگشت و اصلاح وجود دارد و برای امروز بهتر است منتظر واکنش اونس طلا به اخبار آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا