تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تمایل بازار بیشتر شکست سطح مقاومت ۴۳٫۷۸ دلار/بشکه را نشان می دهد که اگر این تایید شود سیگنال خرید با هدفهای ۴۴٫۴۰ و ۴۵٫۱۷ صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته نشان داده است.

این تحلیل براساس بررسی کاهش قیمت از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) صورت گرفته است که نشاندهنده سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۴۳۸٫۲ درصدی و ۴۰۰ درصدی است. واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI نیز اشاره به قرار گرفتن قیمت در محدوده اشباع فروش دارد که می تواند باعث برگشت قیمت شود.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۹۳ (خط فیبوناچی ۴۶۱٫۸ درصدی) و تثبیت دو ساعته زیر آن به منزله ی فرود قیمت به سوی سطح ۴۲٫۰۳ (خط فیبوناچی ۴۸۶٫۴ درصدی) خواهد بود.

بنابراین، همچنان در روند خنثی بین سطوح ۴۲٫۹۳ و ۴۳٫۷۸ قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم و همانطور که گفته شد اگر امروز حرکت در مسیر صعودی شکل گیرد، انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۴۳٫۷۸ و سپس صعود قیمت تا نرخ ۴۴٫۴۰ و ۴۵٫۱۷ وجود دارد.

در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۴۲٫۹۳ نیز بسیار حائز اهمیت است و در صورت شکسته شدن، قادر به حرکت نزولی به سطح ۴۲٫۰۳ دلار/بشکه خواهد بود که این سطح علاوه بر اینکه بر روی خط فیبوناچی ۴۸۶٫۴ درصدی و پایین ترین سطح در روز ۱۸ مارس قرار دارد، مماس با خط روند پایینی در نمودار زیر محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی یعنی ۵۱٫۰۳ افزایش یابد و با توجه به اینکه هنوز حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اوت) تکمیل نشده است برای امروز باید منتظر شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ باشیم.

در نمودار زیر تایم فریم یک ساعته به وضوح مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج صورت گرفته است که موج اول یعنی موج a در اطراف سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C) به سقف خود رسیده است و موج کنونی c قادر است که قیمت نفت برنت را تا نزدیکی سطح ۵۱٫۰۳ برساند.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج بزودی به بالای نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) خواهد رسید که می تواند پس از آن هدف ۵۱٫۰۳ را نمایان سازد. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط آنکه قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت ۴۸٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) برسد ، باعث کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز نرخ ۵۰٫۱۶ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای صعود قیمت نفت برنت تا نرخ ۵۱٫۰۳ است که اگر برای امروز این سناریو محقق شود و سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ نیز شکسته شود، پس از آن احتمال صعود قیمت تا سطح ۵۲٫۳۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را بوجود خواهد آمد و در چارت پایین بازار را برای افزایش آماده تر خواهد ساخت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت