تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن هدف ۵۰۰۰ دلار/بشکه را لمس کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده اند و از این رو تحلیل روز گذشته ما همچنان معتبر است.

در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت در موج نزولی C در نوسان است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است. به باور ما قیمت جهانی مس در این موج قادر است به اندازه طول موج A حرکت کند و قیمت را تا حدود سطح ۵۰۰۰ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است.

در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۰۶۲ (پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) موفق نشده به بالای سطح مقاومت ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد که این موضوع تمایلات نزولی مس در بازار بورس فلزات لندن را نشان میدهد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۵۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد.

چشم انداز حرکت مس همچنان نزولی است و اکنون در قیمت در سطوح پایین مقاومت مهم ۵۱۹۷ قرار گرفته است و در زیر سطح ۵۱۱۳ مجدد فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف اولیه ۵۰۰۰ و پس از آن سطوح ۴۸۷۷ و حتی ۴۶۷۹ دیده می شود.

بنابراین تا هنگامی که سطح مقاومت ۵۱۹۷ پایدار است، همچنان نسبت به ورود در نرخهای پایین برای فروش اقدام خواهیم کرد و پیش بینی می شود، حرکت کاهشی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا سطح ۵۰۰۰ دلار/تن ادامه داشته باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح ۱۵۷۳ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و پس از آن مجدد سطح مقاومت ۱۶۰۰ لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

حرکت اصلاحی شارپی روز گذشته از سطح ۱۵۵۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز گذشته) بیانگر تکمیل شدن موج بزرگ نزولی C است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲ جولای) محسوب می شود.

در چارت پایین مشخص است که سه موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است و تا کنون فقط موج اول یعنی موج a تکمیل شده است و موج کنونی b ممکن است در حوالی سطح حمایت ۱۵۷۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C) کامل گردد.

پس از آن می بایست منتظر موج سوم یعنی موج c باشیم که قیمت را تا حدود سطح مقاومت ۱۶۰۰ هدایت خواهد کرد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی واقع شده است.

با نگاهی به نمودار بازار، می توان سطوح مهم قیمت آلومینیم آلیاژی بازار را مشاهده کرد که مهمترین سطح حمایت آن بر روی ۱۵۷۳ تشکیل شده است و برای امروز قویا احتمال می دهیم از نزدیکی این سطح مجدد به سوی سطح مقاومت ۱۶۰۰ دلار/تن افزایش یابد که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم