تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی از پایین ترین سطوح ۱ ماهه گذشته خود با افزایش روبرو شده است که عمده دلیل آن کمتر شدن شتاب نزولی یوان و کاسته شدن نگرانی ها از جنگ ارزی چین بوده است که روز سه شنبه بانک مرکزی این کشور از طریق کاهش شدید ارزش یوان در بازار براه انداخت و مقصود اصلی چین از این تصمیم گیری در واقع بالا بردن سطح صادرات بوده است.

هر چند امروز دوباره ارزش یوان در بازارها کاهش یافت اما شتاب کاهش آن در مقایسه با دو روز گذشته کمتر بود و همچنین پس از انتشار خبری از بانک مرکزی چین مبنی بر اینکه ادامه سیر نزولی یوان پایه و اساسی ندارد، باعث شد که مقداری جریان ریسک پذیری به بازارها برگردد و شاخص معاملات آتی دلار آمریکا نیز توانسته است مقداری از کاهش روز گذشته خود را جبران کند و همانطور که در چارت پایین مشخص است به بالای سطح ۹۶٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشته است.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا براساس نمودار پایین ترجیح می دهیم در نرخهای نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۸۵ ، ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۲۱۰ ، ۱٫۱۲۲۵ و ۱٫۱۲۳۰ اقدام به فروش یورو کنیم و استاپ فروش را در بالای سطح ۱٫۱۲۳۰ قرار داده و در انتظار کاهش تا سطوح حمایت ۱٫۱۱۰۰ ، ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۰۷۵ باشیم. سطح حمایت بعدی بر روی ۱٫۱۰۶۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز اکنون برای امروز سطوح ۱۲۴٫۰۰ ، ۱۲۳٫۷۵ ، ۱۲۳٫۷۰ و ۱۲۳٫۵۰ فرصت مناسبی برای خرید ایجاد کرده است و از این رو، می تواند در نزدیکی این سطوح اقدام به خرید با هدفهای ۱۲۴٫۶۵ ، ۱۲۴٫۷۰ ، ۱۲۴٫۸۵ ، ۱۲۴٫۹۰ و ۱۲۵٫۰۰ نمود. سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۲۵٫۲۵ ،۱۲۵٫۳۰ و ۱۲۵٫۵۰ دیده می شوند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا سفارشات خرید امروز به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۵۵۶۰ و ۱٫۵۵۵۰ سفارشات اصلی فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۵۶۷۰ ، ۱٫۵۶۷۵ ، ۱٫۵۶۸۵ ، ۱٫۵۶۹۰ و ۱٫۵۷۰۰ قرار دارد.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز همچنان در انتظار ادامه روند کاهشی هستیم و سفارشات فروش امروز به ترتیب در نزدیکی سطوح ۰٫۷۴۰۰ ، ۰٫۷۴۱۰ و ۰٫۷۴۳۰ وجود دارند و شکسته شدن سطح ۰٫۷۳۳۰ می تواند سطح ۰٫۷۳۰۰ را نمایان سازد. در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۰٫۷۲۸۵ و پس از آن سطح ۰٫۷۲۸۰ است.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا همچنان پشت سطح مقاومت ۱۱۲۶ قرار گرفته است و در صورت تثبیت دو ساعته قیمت پایین ۱۱۱۴ ممکن است به سوی سطح حمایت ۱۱۰۷ اصلاح کند از این رو، معامله گران در نرخهای بالا تنها از بالای سطح مقاومت ۱۱۲۶ وارد پوزیشن خرید خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطوح ۱۱۲۶ و مخصوصا سطح ۱۱۲۸ قیمت تا سطح ۱۱۴۱ صعود خواهد کرد در غیر این صورت احتمال اصلاح به سطح ۱۱۰۷ از طریق عبور از سطح ۱۱۱۴ وجود دارد.

در تقویم اقتصادی امروز اخبار متعددی در بازار آمریکا دیده می شود اما مهمتر از همه، آمار شاخص خرده فروشی و مدعیان بیمه بیکاری هفته آمریکا است و این مسئله برای کشورهایی مثل آمریکا که اقتصادی بر پایه مصرف کننده دارد دو چندان است.

نمودار تغییرات جفت ارز  یورو ، پوند ، ین ژاپن ، استرالیا ، ایندکس دلار آمریکا و اونس طلا

ایندکس دلار آمریکا