تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۱۰۷ مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح ۱۱۲۶ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

این تجزیه و تحلیل براساس کاهش قیمت از سطح ۱۲۰۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) صورت گرفته است و این مساله نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت اونس طلا بر روی ۱۱۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته است که باعث برگشت فعلی قیمت اونس طلا به سوی سطح حمایت ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

با در نظر گرفتن الگوی کف دو قلو که در حوالی سطح ۱۱۰۷ ساخته شده است هنوز هدف افزایشی ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) از طریق عبور از سطح مقاومت ۱۱۲۶ مورد توجه است و از این رو پیش بینی می کنیم که امروز قیمت اونس طلا در نزدیکی سطح حمایت ۱۱۰۷ به کف خود نزدیک شود و مجدد به سوی سطح ۱۱۲۶ افزایش یابد و با شکست این سطح سیگنال خرید به سطح ۱۱۴۱ صادر خواهد کرد و خریداران از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

لازم به ذکر است اگر به هر دلیلی قیمت به زیر سطح حمایت ۱۱۰۷ برسد دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و می بایست منتظر فرود قیمت اونس طلا به سطح ۱۰۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) بود. اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم سطح ۱۱۰۷ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۰۷۷ باشیم.

با این پیش فرض، می توان انتظار داشت، اونس طلا پس از انجام این حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۲۶ و بالاتر حرکت کند. برای تایید این فرضیه، اخبار مهم امروز در بازار آمریکا می تواند تا حدی چشم انداز آتی حرکت اونس طلا را مشخص کند.

در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۲۶ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا سطح ۱۱۴۱ حرکت خواهد کرد. اخبار امروز نسبتا تعیین کننده خواهند بود. آمار قیمت تولید کنندگان ، تولیدات صنعتی و آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان در بازار آمریکا اعلام می شوند و منتظر واکنش بازار اونس طلا به این اخبار هستیم.

در نمودار پایین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه میدهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت اصلاحی اونس طلا را پیش بینی می کنیم و برای امروز سطوح ۱۱۰۷ و ۱۱۲۶ اعداد مهم و پیوت روزانه قیمت اونس طلا محسوب می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا