تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۱٫۵۴ دلار/بشکه را لمس کند و در صورتیکه این سطح شکسته شود موقعیت فروش با هدف ۴۰٫۶۸ ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر قیمت نفت آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۶٫۵ ساله گذشته سقوط کرده است که در صورت شکسته شدن سطح ۴۱٫۵۴ شاهد آغاز یک روند نزولی دیگری برای نفت خواهیم بود.

کمبود تقاضای خرید بدلیل کاهش رشد اقتصادی کشورهای آسیایی و افزایش ذخایر نفت آمریکا بار دیگر به نگرانی های بازار از عرضه بیش از حد نفت در بازارها دامن زده است و از سوی دیگر کاهش ارزش یوان در روزهای اخیر نیز به بازار کالا و نفت فشارهای نزولی شدیدی وارد کرده است.

از این رو هم از لحاظ بنیادی و هم تکنیکال فشارهای نزولی نفت کماکان ادامه دارد و این فشار از هنگامی آغاز شد که روز سه شنبه با تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش ارزش پول یوان که با سقوط شدید مواجه شد، فروشندگان نفت را نیز مصمم کرد.

بدین جهت، پیش بینی هایی که قبلا برای کاهش قیمت نفت کرده بودیم، هنوز هم معتبر به نظر می رسد که این تضعیف نفت را در پی دارد و این تضعیف احتمالا موجب شکسته شدن رکوردهای نزولی دیگر برای نفت خواهد شد و به عنوان مثال سطوح حمایت ۴۱٫۴۵ و ۴۰٫۶۸ خواهد شکست که شکست مهمی محسوب می شوند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح حمایت قیمت نفت آمریکا بر روی خط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) قرار گرفته است و چنانچه امروز نیز این سطح هم شکسته شود زمینه را برای پوزیشن فروش جدید و فرود بیشتر قیمت به سطح ۴۰٫۶۸ (خط فیبوناچی ۵۲۳٫۶ درصدی) ایجاد خواهد کرد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد قیمت نفت آمریکا در موج نزولی v در حرکت است و حرکت اصلاحی که دیروز در برخورد به این سطح اتفاق افتاد انتظار داریم که در حوالی سطح مقاومت ۴۲٫۴۰ (خط فیبوناچی ۴۷۶٫۴ درصدی) به پایان برسد و سطح مقاومت مستحکم بعدی بر روی ۴۲٫۹۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۴۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اوت) تایید کرده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ اوت) بیانگر کامل شدن حرکت اصلاحی است و در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۴۸٫۹۸ با قدرت شکسته شود موقعیت فروش با هدف ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) ایجاد خواهد کرد.

همانطور که مشاهده می فرمائید سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح شکسته شود باعث تقویت قیمت نفت برنت به سطح ۵۱٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت تا زمانی که قیمت زیر نرخ ۵۰٫۱۶ است، فشار نزولی همچنان وجود دارد و در این مسیر، سطح حمایت بر روی نرخ ۴۸٫۹۸ تشکیل شده است و احتمال بازگشت و شروع حرکت نزولی به سوی نرخهای ۴۸٫۲۴ و ۴۷٫۷۱ وجود دارد.

در مجموع بر این باوریم که روند نزولی نفت برنت  همچنان در جریان خواهد بود و همانطور که در چارت پایین مشخص است عدم پایداری سطح حمایت ۴۸٫۹۸ می تواند به سقوط قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه بیانجامد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت