تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین محدوده خنثی ۵۱۱۴ تا ۵۱۹۷ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن جهت قیمت خود را مشخص کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص شده است این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است.

در چارت پایین قیمت مس پس از شکست سطح حمایت ۵۱۱۴ مجدد در روز ۱۲ اوت بالای این سطح بسته شد و این نشاندهنده شکست اشتباه (false break) این سطح بوده است با این حال پس از آن شاهد حرکت اصلاحی چندانی هم نبودیم.

بنابراین برای امروز چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۱۹۷ با قدرت شکسته شود باعث تقویت مس به سطح ۵۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود و در حرکت نزولی نیز چنانچه از پایین سطح حمایت ۵۱۱۴ شکسته شود باعث تایید استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۵۰۰۰ می شود.

به همین خاطر برای امروز معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند و انتظار می رود، تا زمانی که قیمت مس حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در همین محدوده نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

بنابراین قیمت هم اکنون در روندی خنثی قرار گرفته و انتظار می رود مابین نرخهای ۵۱۱۴ (سطح حمایت) و ۵۱۹۷ دلار/تن (سطح مقاومت) به این حرکت ادامه دهد تا با قدرت یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت حرکت بعدی قیمت جهانی مس مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۱۶۰۰ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۵۷۳ تایید کرده است.

به باور ما موج اصلاحی قیمت که از سطح ۱۵۵۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) آغاز گردیده است هنوز تکمیل نشده است و همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۱۶۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) از موج نزولی بزرگتر C است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲ جولای) محسوب می شود.

بدین ترتیب اندیکاتورهای تایم فریم ۱ ساعته به حرکت صعودی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۰۰ اشاره دارند و احتمال حرکت تا رسیدن قیمت به این سطح وجود دارد و سطح حمایت بر روی نرخ ۱۵۷۳ تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۶۹ کاهش یابد نشان دهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی است و مجدد می بایست منتظر لمس سطح ۱۵۵۳٫۵۰ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم