تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

چارت زیر ریزش یورو را بیشتر محتمل می داند تا افزایش ، زیرا برای امروز اکثر سفارشات فروش در دو مرحله ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۷۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۲۸۰ تا ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند و این طور که مشخص است معامله گران حرفه ای حد استاپ پوزیشن های فروش خود را چند پیپ بالای ۱٫۳۳۱۰ قرار داده اند.

تقریبا حرفه ای های این بازر بالای نود درصد مواقع درست سفارشات خود را تنظیم می کنند که اینبار هم مانند همیشه فروش خود را در قیمتهای خوبی انجام داده اند و البته خبرهای که می رسد نشان می دهد که تقاضای ضعیفی از سفارشات خرید در محدوده ۱٫۳۱۷۰ و ۱٫۳۱۶۰ قرار دارد که فعلا اجازه ی کاهش یورو را نمی دهد اما به باور ما بزودی این منطقه شکسته خواهد شد و تا زیر نرخهای ۱٫۳۱۰۰ کاهش خواهد یافت.

امروز تا بدین لحظه و در زمان نگارش این تحلیل قیمت هر چند تا سطح ۱٫۳۲۵۵ بالا آمد ولی هم اکنون در محدوده ۱٫۳۲۲۰ است. به نظر می رسد مدتی در محدوده ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۲۶۰ معامله شود تا قدرت عبور خود را از این محدوده محک زده و ببیند آیا می تواند به زیر ۱٫۳۱۷۰ و ۱٫۳۱۶۰ برسد.

در هر صورت چیزی که مشخص است آنکه سفارشهای فروش بسیار زیادی برای یورو روی منطقه ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۷۰ الی ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند که عبور از این محدوده هم با سختی صورت خواهد گرفت.

در کل به نظر می رسد همچنان جو کلی یورو کاهشی و با هدف ۱٫۳۰۷۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و نزدیک به خط فیب ۵۰ درصدی ) می باشد و فعلا هر چند حمایت روی منطقه ۱٫۳۱۶۰  است ولی هر افزایشی نیز کم دوام خواهد بود. در چارت زیر فقط توجه داشته باشید که خط میانگین متحرک ۳۰ روزه این زوج در حدود سطح ۱٫۳۰۸۸ واقع شده است و در هر افزایش قیمتی به سوی منطقه ۱٫۳۲۶۰ فروشندگان هجوم می آورند تا قیمت یورو را به زیر ۱٫۳۱۶۰ بکشانند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

به نظر می رسد که این زوج در نمودار روزانه، در تلاش برای تثبیت بالای سطح ۹۷٫۵۶ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) و سطح مقاومت ۹۷٫۶۷ (پایه یا همان کف ابر ایچیموکو ) می باشد. بدین ترتیب، در صورت تثبیت قیمت بالای این سطوح، فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ خواهد بود.

با توجه به احتمال شکل گیری سناریوی صعودی، اگر روند صعودی قادر به تثبیت روزانه بالای کف ابر ایچیموکو که اکنون بر روی نرخ ۹۷٫۶۷ قرار دارد شود، حرکت صعودی تا منطقه ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ دنبال خواهد شد

از این رو هدف این زوج ارز همانطور که در چارت زیر می بینیم رسیدن قیمت به سطح ۹۸٫۷۵ ( خط کیجون سن) است که این هدف نیز در نزدیکی سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵  تشکیل شده است. 

همچنین با توجه به تشکیل الگوی چکش صعودی در نمودار کندل استیک پایین ، به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید در حدود قیمتهای ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۰۰ الی ۹۶٫۸۰ بوجود آمده والبته ترجیح می دهیم که در محدوده ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ اقدام به تسویه کنیم زیرا در این منطقه برخی از سفارشات فروش چیده شده اند که فعلا اجازه ی پیشروی بیشتر را نمی دهد مگر آنکه سطح ۹۸٫۵۰ کاملا شکسته شود که آن وقت می تواند تا هدف ۹۸٫۷۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ) بالا آید.

لازم به ذکر است که در زوج ارز EurJpy کف قیمت امروز در حدود ۱۲۸٫۵۰ و ۱۲۸٫۲۰ الی ۱۲۸٫۰۰ تشکیل شده است که از این منطقه انتظار می رود به سوی ۱۳۰٫۰۰ افزایش یابد که این منطقه فعلا برای امروز سقف قیمت در نظر گرفته می شود. در زوج GbpJpy نیز منطقه سقف امروز در منطقه ۱۵۲٫۰۰ تا ۱۵۲٫۵۰ و کف قیمت در منطقه ۱۴۹٫۵۰ الی ۱۴۹٫۰۰ تشکیل شده است و به نظر می رسد کراس های ین بیشتر متمایل به حرکت صعودی هستند که در این مسیر زوج UsdJpy پیشرو یا لیدر (Leader)  آنها می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd  :

دیروز اگر خاطرتان باشد گفتیم که هر حرکت اصلاحی پوند به بالای منطقه ۱٫۵۵ با ورود فروشندگان منجر به شکل گیری حرکت نزولی می گردد و امروز نیز دیدیم که چنین اتفاقی افتاد و قیمت را از سطح ۱٫۵۵۳۲ تا نرخهای زیر ۱٫۵۴۵۰ پایین کشاند. چشم انداز حرکت این زوج همچنان نزولی است و اکنون قیمت در سطوح بالا با مقاومت های مهم ۱٫۵۵۴۴ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی ) روبرو است.

از نحوه چینش سفارشات مشخص است که در سطوح بالا با مقاومت های مهمی روبرو است و عمده سفارشات فروش در منطقه ۱٫۵۵۳۰ الی ۱٫۵۵۵۰ قرار دارند و بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند کاهشی قرار گرفت و به محض شکست سطح ۱٫۵۴۱۵ ( پایین ترین سطح روز پنجشنبه)  می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی تا سطح ۱٫۵۳۵۹ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) که در نمودار زیر مشخص است باشیم.

از این رو، همچنان ترجیح می دهیم که در مسیر حرکت نزولی قیمت باقی بمانیم. یادآوری می شود که شکسته شدن سطح ۱٫۵۴۱۵ می تواند منجر به کاهش قیمت تا نزدیکی منطقه ۱٫۵۳۵۹ گردد که در زیر این سطح ( ۱٫۵۴۱۵) فروشندگان آماده ورود به بازار خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند