تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۱۱۱۲ و ۱۱۰۷ تثبیت شده است قیمت آن مجدد به سوی سطح ۱۱۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۱۱۰۷ نشان داده است که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار ۱ ساعته پایین مشخص است این تحلیل براساس کاهش قیمت از سطح ۱۲۰۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) شکل گرفته است. تمایلات بازار نیز پس از اقدام هفته گذشته بانک مرکزی چین در کاهش ارزش یوان همچنان در مسیر تقویت اونس طلا است و بازار کماکان به بررسی این خبر و مطالب آن در آستانه صورتجلسه بانک فدرال رزرو در روز چهارشنبه می پردازد.

در چارت پایین به وضوح روشن است کف دو قلو (double – bottom) که در اطراف سطح ۱۰۷۷ ساخته شده است نیز اشاره به افزایش قیمت به سطح ۱۱۴۱ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۰۷ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۰۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد.

از منظر فاندامنتال با توجه به نگرانی های که از کاهش ارزش یوان چین و اثرات آن بر احتمال عدم اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر بوجود آمده است، این مساله می تواند سرمایه گذاران را به سمت خرید طلا ترغیب نماید. با این حال، باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی FOMC در صورتجلسه روز چهارشنبه باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد.

اخبار بعدی که می تواند تاثیرگذار باشد و به جنب و جوش بازار اونس طلا کمک کند، اعلام آمار بازار مسکن آمریکا، صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو و قیمت مصرف کنندگان آمریکا است و چنانچه آمارهای اقتصادی این هفته کمتر از پیش بینی ها اعلام شود ، با توجه به کاهش ارزش یوان چین شاید بتوان گفت که اکنون هدف ۱۱۲۶ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است، دست یافتنی است و تا فتح این سطح ، اونس طلا تنها چند قدم فاصله دارد.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی اونس طلا که از سطح ۱۱۲۶ آغاز شده بزودی در اطراف سطوح حمایت ۱۱۱۲ و ۱۱۰۷ به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی حرکت خواهد نمود، اما تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۱۱۰۷ تثبیت شده است، آهنگ حرکت آن فعلا در کوتاه مدت افزایشی خواهد بود و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۲۶ امکان افزایش قیمت به سطح ۱۱۴۱ قوت بیشتری خواهد گرفت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا