تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۱٫۵۴ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۴۰٫۶۸ کاهش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است. سطح حمایت قیمت نفت بر روی خط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی از موج نزولی اصلی ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده است.

روز جمعه این سطح حمایت ۴۱٫۵۴ موجب اصلاح موقتی قیمت گردید که در حوالی سطح مقاومت ۴۲٫۹۳ (خط فیبوناچی ۴۶۱٫۸ درصدی) به پایان رسید و هم اکنون دوباره قیمت نفت در سرازیری کاهش برای شکست سطح حمایت ۴۱٫۵۴ قرار گرفته است که اگر موفق شود موقعیت پوزیشن فروش با هدف ۴۰٫۶۸ ایجاد خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت در کمترین سطوح خود در ۶ ساله گذشته قرار دارد و با توجه به رشد منفی اقتصادی ژاپن و افزایش تعداد سکوهای حفاری آمریکا برای چهارمین هفته متوالی باید منتظر کاهش بیشتر قیمت نفت باشیم. مقاومتهای قیمت نفت نیز همچنان به ترتیب بر روی ۴۲٫۴۰ (خط فیبوناچی ۴۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن سطح ۴۲٫۹۳ تشکیل شده اند.

بنابراین چنانکه در گزارشهای پیشین بدان اشاره کردیم، هم اکنون قیمت در موج نزولی v است که بر روی نمودار ساعتی دیده می شود و فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در زیر نرخ ۴۱٫۵۴ ایجاد شده و هرچند که روز جمعه شاهد تشکیل حرکت اصلاحی تا نرخ ۴۲٫۹۳ بودیم اما این حرکت پایدار نبود و قیمت دقیقا در مقابل سطح مقاومت ۴۲٫۹۳ از حرکت بازایستاد.

از این رو همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی نفت خام سبک آمریکا ادامه دارد و کماکان منتظر فرود بیشتر تا نرخهای ۴۱٫۵۴ و ۴۰٫۶۸ دلار/بشکه هستیم که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن اندیکاتورهای تکنیکال سیگنال فروش به سوی سطح ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه صادر کرده اند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اوت) تایید کرده است.

شکست سطح حمایت ۴۸٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C) نیز این سناریوی نزولی را بیشتر تایید کرده است که در واقع این موج سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) دیده می شوند و برای روزهای آینده حتی انتظار داریم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) را لمس کند.

این در حالی است که در حرکت اصلاحی سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۴۸٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث بازگشت قیمت به سوی سطح ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین کشیده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود پایین از این سطح ۴۸٫۹۸ حمایت خاصی دیده نمی شود و تنها سطح حمایت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۷۱ تشکیل شده است که اگر این سطح هم شکسته شود انتظار می رود فروشندگان بیشتری در نرخهای پایین اقدام به ورود به پوزیشن فروش نفت برنت دریای شمال با هدف ۴۵٫۱۹ دلار/بشکه کنند که در بالا به این هدف اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت