تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۱۱۴ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۰۰۰ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است از نظر بررسی امواج الیوت این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است و در این موج قادر است تا حدود سطح ۵۰۰۰ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی که در برخورد با سطح حمایت ۵۱۱۴ اتفاق افتاده است کاملا وارونه شده است و این موضوع نشاندهنده استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۵۰۰۰ است.

سطح مقاومت قیمت مس نیز بر نرخ ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۵۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

به باور ما، استمرار حرکت اصلاحی در بالای این سطح مقاومت ۵۱۹۷ کار بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای پایین ۵۱۱۴ فرصتهای مناسبی برای فروش دیده می شود و از این رو همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت مس را با حرکت نزولی با اهداف نزولی ۵۰۰۰ و ۴۸۷۷ دلار/تن دنبال می کنیم که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۰۰ دلار/بشکه را لمس کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۵۷۳ تایید کرده است.

حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن که از سطح ۱۵۵۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) تشکیل شده است در قالب سه موج شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت هم اکنون در موج c قرار دارد که در این موج می تواند تا حدود سطح ۱۶۰۰ افزایش یابد و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگتر نزولی C است که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) آغاز گردیده است.

برای امروز کاهش قیمت آلومینیم به سطح ۱۵۶۹ نشانه ی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۷۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) است که می تواند موجب لمس سطح ۱۵۵۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۲ اوت) شود.

به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع این حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر یعنی حوالی سطح مقاومت ۱۶۰۰، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای پایین سطح ۱۵۶۹ و ۱۵۵۳ و ۱۵۴۶ دلار/تن فراهم شود که این تارگتها در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم