تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سطح مقاومت ۹۷٫۵۷۴ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۹۵٫۸۸۴ نشان داده است.

در نمودار پایین سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی iii تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۹۳٫۱۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۴ مه) آغاز گردیده است. قبل از این سطوح خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی هر یک به ترتیب بر روی سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ و سطح مقاومت ۹۷٫۱۰۹ قرار گرفته اند. این موج از موجهای کوچک زیادی ساخته شده است که موج کنونی ۳ قادر است که قیمت شاخص دلار آمریکا تا سطح ۹۸٫۲۰۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند و به باور ما موج ۳ از همه موجهای کوچک قوی تر است.

بنابراین جای تعجب ندارد که در هفته جاری ایندکس دلار آمریکا در این موج تا سطح ۹۸٫۲۰۵ نیز افزایش یابد. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۹۵٫۸۸۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در هر صورت برای این هفته روند اصلی قیمت ایندکس دلار آمریکا همچنان صعودی است و از آنجاییکه قیمت در بالای سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ تثبیت شده انتظار می رود حرکت افزایشی بار دیگر ادامه یابد. صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر خواهد شد می تواند فرصتهایی برای حرکت ایندکس دلار آمریکا ایجاد کند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز ادامه استراتژی فروش یورو در سطوح بالا به نظر صحیح بوده و چنانکه دیدیم، امروز با سقوط قیمت به سطح ۱٫۱۰۶۰ کاهش یافت و از این رو، انتظار می رود امروز معامله گران در محدوده نزدیکی نرخهای ۱٫۱۱۵۰ ، ۱٫۱۱۶۰ ، ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۸۵ و پس از آن در سطوح ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۲۱۰ ، ۱٫۱۲۲۵ و ۱٫۱۲۳۰ (استاپ) اقدام به ورود به پوزیشن فروش یورو با هدفهای ۱٫۱۰۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) و ۱٫۱۰۳۰ کنند و بسته شدن کندل ۴ ساعته قیمت پایین سطح ۱٫۱۰۹۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) نشان دهنده استمرار حرکت نزولی یورو است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز همچنان بر این باوریم که برای امروز نزدیکی سطوح ۱۲۴٫۲۰ ، ۱۲۴٫۰۰ ، ۱۲۳٫۷۵ و ۱۲۳٫۷۰ فرصتی مناسب برای افزودن به پوزیشن های خرید با تارگتهای در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۴٫۶۵ ، ۱۲۴٫۷۰ ، ۱۲۴٫۸۵ ، ۱۲۴٫۹۰ و ۱۲۵٫۰۰ ایجاد شود و سطوح مقاومت بعدی ۱۲۵٫۲۵ ،۱۲۵٫۳۰ و ۱۲۵٫۵۰ قرار دارند و حمایت اصلی نیز بر روی نرخ ۱۲۳٫۵۰ خواهد بود. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز انتظار داریم در محدوده حمایت ۱۳۷٫۷۵ ، ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۵۰ موقعیت خرید و در محدوده مقاومت ۱۳۸٫۸۵ ، ۱۳۸٫۹۰ ، ۱۳۹٫۰۰ و پس از آن ۱۳۹٫۲۰ و ۱۳۹٫۲۵ موقعیت فروش ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص معاملاتی آتی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا