تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان بین منطقه خنثی ۱۱۰۸ و ۱۱۲۵ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار گرفته است و همانطور که مشاهده می کنید این موج در قالب پنج موج کوچک تر تشکیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی براساس طول موج اول سطوح زیادی را نمایش داده است که هر یک از این سطوح قیمت اونس طلا را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

در چارت تایم فریم روزانه پایین سطح حمایت ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به عنوان حمایت اولیه عمل کرده است که موقتا مانع از ریزش قیمت اونس طلا به سوی سطح حمایت بعدی ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) شده است.

در هر صورت به باور ما موج آخر از موج نزولی اصلی یعنی موج ۵ پس از تکمیل شدن موج ۴ شروع خواهد شد و این موج می تواند قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۰۸۲ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) پایین بکشاند.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) موجب افزایش کوتاه قیمت در موج ۴ به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

در حال حاضر بدلیل انتظار بازار برای انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا بازار چندان تمایلی به حرکت نداشته است و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن اخبار فردا شب منتظر بمانند. اخبار متعددی که در طی این هفته در بازار منتشر خواهند شد، می تواند واقعیت حرکت اصلی اونس طلا را معین کند.

بنابراین طبق سنت معمول، تا پیش از اعلام اخبار بسیار مهم، قیمت اونس طلا در روندی خنثی و یا نوساناتی ناچیز ادامه کار خواهد داد و پتانسیل حرکت اصلی را برای اعلام خبر مهم ذخیره می کند. بنابراین انتظار داریم، تا پیش از اعلام خبر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا شاهد حرکت قابل توجهی نباشیم.

در تقویم اقتصادی امروز تعداد مجوزهای ساخت و ساز و تعداد شروع ساخت و ساز مسکن آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند و گزارش فردا شب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در خصوص نرخ بهره ممکن است نوساناتی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا