تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۰۰۰ دلار/تن کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۱۴ تایید کرده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است و حمایت بعدی قیمت بر روی سطح ۵۰۰۰ قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل است و برای امروز احتمال کاهش قیمت به این سطح بسیار زیاد است.

برای امروز هر گونه افزایش قیمت به سطح ۵۱۳۴ نشاندهنده شکست اشتباه سطح حمایت ۵۱۱۴ خواهد بود که می تواند باعث اصلاح و برگشت قیمت مس به سطح ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شود و این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

از منظر فاندامنتل نیز تقویت ایندکس دلار آمریکا، کاهش هزینه‌ تولید و افزایش میزان تولید در کنار کاهش تقاضا در چین بدلیل نگرانی ها از کندتر شدن رشد اقتصادی این کشور می‌تواند موجب کاهش بیشتر قیمت جهانی مس شود.

با این پیش فرض، می توان انتظار داشت قیمت جهانی مس در روزهای آتی بجای هدف پیشین ۵۱۹۷ بازار به سوی نرخ ۵۰۰۰ و پایین تر حرکت کند و برای تایید این فرضیه چنانچه قیمت مس به همین صورت در پایین سطح ۵۱۱۴ تثبیت شود می تواند تا حدی چشم انداز آتی حرکت نزولی مس تا سطح ۵۰۰۰ دلار/تن را مشخص کند که این هدف در چارت پایین به وضوح قابل رویت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سطح مقاومت ۱۵۹۰ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۵۶۰ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی بزرگ C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) شکل گرفته است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین می بینیم که این سطح حمایت ۱۵۶۰ در روز ۱۲ اوت یک بار توانسته بود موجب اصلاح قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح مقاومت ۱۶۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) گردد.

برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال انتظار داریم که دومین حرکت اصلاحی صورت گیرد که البته کوتاهتر از موج اصلاح قبلی خواهد بود و ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) متوقف شود.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۵۶۰ برسد سیگنال استمرار موج نزولی به سوی منطقه ۱۵۴۶ و ۱۵۳۰ دلار/تن صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند و اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام این حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم