تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا براساس آنچه که در تحلیل دیروز گفته شد تثبیت قیمت در پایین سطح ۱٫۱۰۹۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) تاییدی بر استمرار روند نزولی است و می تواند در معاملات امروز هدف اولیه ۱٫۱۰۳۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۸۴۷ به ۱٫۱۲۱۵) و پس از آن سطح ۱٫۰۹۸۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد.

در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۰۰ ، ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند که امروز دستورات فروش گذاشته شده اند و در ادامه، احتمال سقوط تا سطح حمایت ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۱۵ وجود دارد و در حال حاضر قیمت این زوج در تلاش برای تثبیت پایین سطوح ۱٫۱۰۴۵ و ۱٫۱۰۴۱ (خطوط میانگینن متحرک ۲۰۰ ساعته و ۱۰ روزه گذشته) قرار دارد.

سقوط ۶ درصدی ارزش سهام چین امروز مقداری از سرمایه ها را به سوی ین ژاپن که بطور سنتی، جایگاه سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود، سوق داده است و همین مسئله به تضعیف ارزش یورو در مقابل دلار و ین ژاپن انجامیده است.

این درحالی است که روز گذشته شاهد تقویت ارزهای اصلی مقابل ین ژاپن که عمدتاً در جریان معاملات انتقالی یا کری ترید (Carry Trades) استفاده می شوند، بودیم. در بازار آمریکا به غیر از آمار تعداد مجوز و شروع ساخت و ساز مسکن اخبار چندانی منتشر نمی شود و فردا شب عمده توجه بازار به صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) معطوف خواهد بود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز در حال حاضر، انتظار می رود قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۴٫۰۰ و ۱۲۴٫۶۵ قرار گیرد. اکنون در محدوده سطوح ۱۲۴٫۰۰ ، ۱۲۳٫۷۵ و ۱۲۳٫۷۰ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده و با اصلاح بیشتر قیمت به نرخهای پایین و در نزدیکی سطح حمایت اصلی ۱۲۳٫۵۰ فرصتهای خرید بهتری با حد تارگتهای ۱۲۴٫۶۵ ، ۱۲۴٫۷۰ ، ۱۲۴٫۸۵ ، ۱۲۴٫۹۰ و ۱۲۵٫۰۰ ایجاد می شود و مقاومت مهم بعد از آن به ترتیب بر روی ۱۲۵٫۲۵ ، ۱۲۵٫۳۰ و ۱۲۵٫۵۰ قرار دارند.

در قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن سطح حمایت اولیه در محدوده ۱۳۷٫۰۰ قرار دارد و پس از آن سطح بعدی حمایت در محدوده ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۶٫۷۵ خواهد بود و برای امروز سفارشات فروش به ترتیب بر روی ۱۳۸٫۲۰ ، ۱۳۸٫۳۰ ، ۱۳۸٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۳۸٫۸۵ ، ۱۳۸٫۹۰ و ۱۳۹٫۰۰ قرار دارند و با توجه به جریان ریسک گریزی می توان وارد پوزیشن فروش با حد تارگت ۱۳۷٫۰۰ ، ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۶٫۷۵ شد و استاپ فروش را در بالای سطوح مقاومت ۱۳۹٫۲۵ و ۱۳۹٫۳۰ قرار داد.

در سایر تحولات در قیمت جهانی اونس طلا روند خنثی مابین سطوح ۱۱۰۷ و ۱۱۲۶ همچنان ادامه دارد و تا هنگامی که یکی از این دو سطح فوق شکسته نشود، روند خنثی ادامه دار خواهد بود. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح خنثی بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۰۵ به ۱۰۷۷ تشکیل شده اند.

در قیمت جهانی اونس طلا باید توجه داشت همانطور که در تحلیل امروز بدان اشاره کردیم عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۱۲۵ احتمال تکمیل شدن موج ۴ و شروع مجدد روند نزولی در موج ۵ را فراهم کرده و در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۰۷ و ۱۱۲۵ قرار گرفته است تا با قدرت یکی از سطوح فوق شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا