تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت آن در محدوده بین سطوح ۱۱۰۸ و ۱۱۲۵ در نوسان است تا بعد از اخبار امروز یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

هم اکنون چند روزی است که اونس طلا در نوار بسیار باریکی در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out ) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند هفته گذشته انتظار بازار برای صورتجلسه امشب بانک مرکزی آمریکا موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. این رفتار موئد این مسئله است که معامله گران تا پیش از خبر صورتجلسه امشب چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا متن صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص زمان افزایش نرخ بهره را بدانند.

از منظر تحلیل تکنیکال در نمودار پایین این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

همانطور که قبلا گفتیم این موج در قالب پنج موج کوچک ساخته شده است که موج ۴ هم اکنون باعث اصلاح کنونی قیمت شده است و با سطح مقاومت ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) مواجه است و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای صعود به سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

در غیر این صورت اگر قیمت موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱۱۲۵ نشود ، احتمال تکمیل موج ۴ و پس از آن شروع موج ۵ وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. برای امروز با نزدیک شدن به زمان اعلام خبر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا امشب شاهد ایجاد تحرکاتی در قیمت اونس طلا خواهیم بود.

صورتجلسه امشب نشست FOMC به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر نزدیک است.

بنابراین انتشار صورتجلسه امشب می تواند تا حدودی ابهامات در خصوص زمان افزایش نرخ بهره را برطرف کند و به یاد داشته باشیم که همچنان بسیاری از نظریه پردازان با استناد به شاخصهای بلند مدت اقتصادی آمریکا بر احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر پافشاری می کنند. قبل از انتشار این خبر در تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده، آمارهای تورم مصرف کنندگان (CPI) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران نیز منتشر می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا