تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز اعلام میزان ذخائر نفتی ایالات متحده مهمترین خبر نفت باشد که به شدت مورد توجه معامله گران نفت قرار خواهد گرفت و بعد از اعلام این خبر در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران شاهد نوسانات شدیدی برای قیمت نفت خواهیم بود.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان بین منطقه ۴۱٫۵۴ و ۴۲٫۹۳ دلار/بشکه در نوسان است تا بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین این محدوده بین خطوط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی و ۴۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی اصلی ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) قرار گرفته است که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۴۲٫۹۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود باعث تقویت قیمت به سطح ۴۳٫۷۸ (خط فیبوناچی ۴۳۸٫۲ درصدی) و چنانچه از پایین سطح حمایت ۴۱٫۵۴ با قدرت شکسته شود و دو ساعت پایین آن تثبیت شود موجب کاهش قیمت به سطح ۴۰٫۶۸ می شود.

در چارت پایین به نظر می رسد الگوی کف دو قلو در حوالی سطح مقاومت ۴۱٫۵۴ ساخته شده است البته زمان این حرکت اصلاحی به سطح ۴۳٫۷۸ هنوز نامشخص است و احتمال اینکه دوباره قیمت به سوی سطح حمایت ۴۱٫۵۴ نزدیک شود و کف سه قلو ساخته شود نیز وجود دارد.

در هر صورت امروز محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که تا قبل از اخبار ذخایر نفتی آمریکا و صورتجلسه بانک فدرال رزرو قیمت نفت خام سبک آمریکا در همین محدوده ۴۱٫۵۴ تا ۴۲٫۹۳ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از آن شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار باشیم و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم و اخبار این هفته احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند دو ساعت بالای سطح مقاومت ۴۸٫۹۸ دلار/بشکه تثبیت شود مقداری به سطوح بالا اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

هدف نزولی ۴۷٫۷۱ که قبلا بدان اشاره کرده بودیم فعلا برای امروز مورد توجه نیست و تنها در صورت شکسته شدن سطح ۴۸٫۳۳ مجدد می توان این هدف نزولی که بر روی خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی قرار دارد را پیش بینی کرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت پایین مشخص است کاهش قیمت نفت برنت از سطح ۵۱٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) در درون یک الگوی گوه کاهشی تشکیل شده است که می تواند تبدیل به یک الگوی بازگشتی صعودی شود زیرا موج نزولی اخیر در قالب موج ۵ یعنی آخرین موج از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) صورت گرفته است.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز همانطور که در این چند روز گذشته بدان اشاره کردیم در اطراف سطح ۴۸٫۹۸ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی بزرگ C قرار دارد و این موج نیز از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) آغاز گردیده است.

اگر این سطح مقاومت به هر دلیلی شکسته شود باعث برگشت قیمت به سطح ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می شود. بنابراین فعلا قیمت نفت برنت دریای شمال درگیر مقاومت ۴۸٫۹۸ و حمایت ۴۸٫۳۳ دلار/بشکه در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این سطوح است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت