تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۰۰۰ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۴۸۷۷ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است و در چارت پایین مشخص است که قیمت در این موج نزولی سطح ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) لمس کرده است و هنوز حرکت نزولی پایدار است و نمی توان این سطح حمایت ۵۰۰۰ را کف قیمت مس دانست.

از منظر تحلیل تکنیکال ممکن است قیمت آن در این موج باز هم کاهش داشته باشد و به ترتیب تا سطوح ۴۸۷۷ و حتی تا سطح ۴۶۷۹ کاهش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۱۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) وجود دارد و اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث برگشت و اصلاح قیمت به سوی منطقه ۵۱۹۷ و ۵۳۲۰ (خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در هر صورت همانطور که در چارت پایین می بینیم موج اخیر قیمت مس از ۶۴۸۱ شروع شده و روند جاری در موج C هنوز ادامه دارد و قیمت توانسته خود را به پایین سطح حمایت ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برساند و محل حمایت فعلی قیمت جهانی مس نقطه بسیار مهمی است و تثبیت قیمت در زیر این سطح سیگنال فروش مس به ترتیب به سوی سطوح ۴۸۷۷ و ۴۶۷۹ دلار/تن صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۵۴۷ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۳۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) تشکیل شده است و برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۵۴۳ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۴۷ است که سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است و اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث ایجاد سیگنال خرید و تقویت قیمت به سوی سطح ۱۵۷۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بافت کندلهای اخیر و تماسهای مکرر آن در پایین سطح ۱۵۶۰ دلیل خوبی برای امکان کاهش قیمت و لمس سطح حمایت ۱۵۴۷ است که این سیگنال توسط بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت در این تحلیل تکنیکال تایید شده است.

بنابراین همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی در اطراف سطح ۱۵۶۰ با مقاومت مواجه شده و به سمت پایین بازگشته است و در چنین شرایطی انتظار می رود قیمت به نقاط پایین تری به ترتیب ۱۵۴۷ ، ۱۵۳۰ و پس از آن سطح ۱۵۱۸ دلار/تن دست پیدا کند که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم