تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو آمریکا امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار واکنش نشان خواهد داد. بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست ، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟ روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت دلار، اونس طلا و سایر بازارها را در این هفته تا حدودی مشخص کند. دو احتمال وجود دارد.

اگر صورتجلسه امشب بدلیل آمارهای مثبت اقتصادی اخیر از آمریکا موئد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشد باید انتظار تقویت دلار در مقابل ارزهای اصلی را داشت و احتمال دوم اما آنست که بانک مرکزی آمریکا بدلیل تحولات چین سیگنال مشخصی در خصوص زمان افزایش نرخ بهره صادر نکند و این سناریو موجب تضعیف و اصلاح دلار خواهد شد.

امروز قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا در محدوده ۱٫۱۰۹۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۱٫۱۱۰۰ در حقیقت در یک باند مقاومتی قرار داده است که تا قبل از خبر امشب ادامه نوسان آن در بالای این باند بعید است که همین مساله منجر به خروج رو به پائین قیمت می شود یعنی احتمال قویتر برای ادامه روند، مربوط است به کاهش قیمت به پایین سطح ۱٫۱۰۱۵ که محتمل است و برای امروز قیمتهای ۱٫۱۰۹۱ و ۱٫۱۱۰۰ مقاومتهای مهمی هستند و میتوانند به عنوان سفارشات فروش به کار گرفته شوند و سفارشات فروش بعدی یورو به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۱۶۰ ، ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۸۵ و ۱٫۱۲۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن احتمالا طی امروز قیمت اندکی در محدوده ۱۲۴٫۰۰ و ۱۲۳٫۷۵ مکث داشته باشد که دلیل آن هم وجود حمایتهای قیمتی مهم و سفارشات خرید در این فاصله است و پایین تر از آن سطوح حمایت بعدی در ۱۲۳٫۷۰ و ۱۲۳٫۵۰ قرار دارند ، برای مقاومتهای جدی‌تر از قیمت نیز نماگرهای تحلیل تکنیکال فاصله قیمتی ۱۲۴٫۶۵ ، ۱۲۴٫۷۰ ، ۱۲۴٫۸۵ ، ۱۲۴٫۹۰ و ۱۲۵٫۰۰ را محل دستورات فروش نشان میدهند و امروز با توجه به کاهش بازار سهام آمریکا یعنی احتمال بازگشت روند از نزدیکی این فاصله مقاومت به سمت سطوح حمایت پایین وجود دارد تا خبر امشب اعلام شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح مقاومت قیمت ایندکس دلار آمریکا بر روی سطح ۹۷٫۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود در هفته جاری سیگنال افزایش به سطح ۹۷٫۵۷ و ۹۸٫۲۰ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی ۹۶٫۴۳۲ دیده می شود و تنها شکست این سطح در هفته جاری موجب کاهش قیمت به سطح ۹۵٫۸۸ می شود.

در سایر تحولات از رفتار قیمت جهانی اونس طلا بین سطوح ۱۱۰۸ و ۱۱۲۶ تنها این موضوع را می توان نتیجه گرفت که بازار همچنان در تردید است و نسبت به آینده نرخ بهره بانکی ایالات متحده و زمان افزایش نرخ بهره چندان مطمئن نیست و این سوالی است که امشب پاسخ آن مشخص خواهد شد و بانک فدرال رزرو در صورتجلسه خود از نشست ۲۹ جولای چشم انداز آینده را تعیین خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا