تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیشب، صورتجلسه نشست پیشین کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) منتشر شد و مشخص گردید، بانک فدرال رزرو چندان تمایلی برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر ندارد و همین مسئله باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین سطح ۵ هفته گذشته گردید.

همانطور که در نوشته های روزهای پیشین مطرح کردم ما در حوالی سطح مقاومت ۱۱۲۵ بسر می بریم و از آنجاییکه این سطح اهمیت روانی بسیار زیادی دارد بعد از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا شاهد تقویت اونس طلا بودیم و هر موجی که در بازار براه می افتد به علت خریدهای سنگینی است که نهادهای بزرگ اقتصادی می کنند.

موج دیروز نیز نشان می دهد که پس از خبر دیشب خرید سنگینی انجام شده و این مسئله خود گواه آنست که اونس طلا می تواند تا حدود سطح ۱۱۵۲ بالا آید که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید سیگنال خرید به سطح ۱۱۵۲ صادر کرده است که این سیگنال را بررسی خط روند و سطوح فیبوناچی و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۳۵ نشان داده است.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است این خط روند نزولی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) رسم شده که سطح ۱۱۵۲ دقیقا مماس با این خط روند نزولی است و برای امروز احتمال اینکه قیمت اونس طلا تا این خط روند بالا بیاید و این خط روند را لمس کند زیاد است.

در بررسی چارت پایین سطح ۱۱۵۲ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار دارد و با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در بالای سطح مقاومت ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار گرفته است اگر از بالا سطح مقاومت ۱۱۴۱ هم با قدرت شکسته شود هدف ۱۱۵۲ تا حد زیادی تایید خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب اصلاح به سطح ۱۱۰۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

در تقویم اقتصادی امروز، ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی  و ساعت ۱۸:۳۰ آمار فروش خانه های موجود و آمار صنعتی فیلادلفیا منتشر می شوند و  بطور کلی، توجه عمومی بازار همچنان به صورتجلسه دیشب بانک فدرال رزرو و شکست سطح مقاومت ۱۱۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۲۰۵ به ۱۰۷۷) معطوف خواهد ماند تا ببینیم این سطح با قدرت شکسته خواهد شد یا نه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا