تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن موقعیت فروش بوجود آمده است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۸۷۷ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است. اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) در حرکت است که در این موج قادر است تا سطح ۴۶۷۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

سطح حمایت ۵۰۰۰ تا کنون دوبار سوراخ شده است و برای امروز احتمال شکست دوباره این سطح زیاد است و این سطح بیش از آنکه یک سطح حمایت باشد، یک سطح روانی برای قیمت جهانی مس محسوب می شود و فشارهای نزولی بر قیمت مس بیشتر و بیشتر خواهد گردید.

سطح مقاومت قیمت مس نیز بر روی ۵۱۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود موجب برگشت قیمت به سوی منطقه ۵۱۹۷ و ۵۳۲۰ (خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز احتمال افزایش فشارهای نزولی بر قیمت مس به سوی سطح ۴۸۷۷ بیشتر خواهد بود و اگر این سطح ۵۰۰۰ بار دیگر شکسته شود، آنگاه احتمال سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۴۸۷۷ و ۴۶۷۹ وجود خواهد داشت.

بدین جهت از هم اکنون می توان کاهش قیمت مس را براحتی پیش بینی کرد و به تبع آن، احتمال سقوط قیمت چندان بعید نیست و چنانچه قیمت به همین صورت در پایین سطح حمایت ۵۰۰۰ تثبیت شود می تواند به سقوط قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن و حرکت نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۴۸۷۷ و ۴۶۷۹ دلار/تن بیانجامد که در چارت تایم فریم روزانه زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۵۴۷ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی کانال نزولی تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) آغاز گردیده است.

براساس چارت پایین این موج در یک کانال کوچک قرار گرفته است که سقف این کانال در حوالی سطح مقاومت ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) به عنوان مقاومت و رزیستنس قیمت عمل کرده است.

در چارت پایین در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۵۴۷ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل آلومینیم آلیاژی نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر به ترتیب به سوی سطوح ۱۵۳۰ و ۱۵۱۸ نیز وجود خواهد داشت.

کف کانال نزولی هدف ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی۱۷۶٫۴ درصدی) را نشان می دهد که در صورت شکست سطح حمایت ۱۵۴۷ این هدف نزولی ۱۵۳۰ بیشتر تایید خواهد شد و قیمت تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار خواهد گرفت.

با توجه به تحولات اخیر و بررسی تکنیکال به باور ما بار دیگر فروشندگان آلومینیم آلیاژی وارد شده و قیمت در کانال نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۱۵۴۷ و ۱۵۳۰ و سپس ۱۵۱۸ دلار/تن سقوط خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم