تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در متن صورتجلسه دیشب کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال آمریکا (FOMC) مشخص شد که بیشتر مقامات این بانک احتمال می دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر تغییری نیابد و عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارند و همچنین بانک فدرال رزرو آمریکا پیش بینی خود از رشد تورم را کاهش داد که همین مساله باعث کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و ریزش شاخص دلار آمریکا شده است.

دیروز گفتیم گاهی اوقات در این صورت جلسه ها مسائلی مطرح می شود که در بیانیه رسمی و یا سخنان مقامات فدرال رزرو آمریکا بیان نشده و به همین دلیل این خبر دیشب جزء اخبار تاثیر گذار بر بازار بود و فرصت مناسبی برای کاهش دلار آمریکا و تقویت ارزهای مقابل را ایجاد کرد.

هم اکنون تنها ۴۰% احتمال آن می رود که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر افزایش یابد که این میزان پایین تر از ۵۰% در اواخر ماه جولای بوده است و این موضوع به کاهش ایندکس دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی در کوتاه مدت خواهد انجامید. جمیع این عوامل موجب شده تا انتظارات از یک مورد افزایش نرخ بهره بانک فدرال که در ماه سپتامبر در ارزش دلار آمریکا لحاظ شده بود کاهش یابد و این امر موجب نزول شاخص دلار آمریکا شده است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا امروز محدوده معاملاتی میان مدت مابین نرخهای ۱٫۱۱۸۵ و ۱٫۱۲۰۰ است و سطح مقاومت مهم بعدی قیمت یورو بر روی منطقه ۱٫۱۲۱۵ و ۱٫۱۲۲۰ قرار گرفته که اگر با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱٫۱۲۸۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ ژوئن) می شود.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت اونس طلا کاملاً در بالای سطح مقاومت ۱۱۳۵ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۱۴۱ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۱۵۲ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۱۱۵۶ وجود دارد. کاهش ارزش دلار یکی از دلائل افزایش اخیر قیمت اونس طلا می باشد که هم اکنون به بالاترین سطح ۵ هفته گذشته افزایش یافته است.

در چنین شرایطی معامله گران پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر را منتفی دانستند و به همین دلیل اونس طلا از شب گذشته تا کنون روز خوبی را پشت سر گذاشته است.

امروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران علاوه بر آمار فروش خانه های موجود و شاخص بانک فدرال فیلادلیفا ، شاخص نماگر اقتصادی پیشروی آمریکا (LEI) اعلام می شود در صورتیکه با حد مورد انتظار بازار (%۰٫۲+) تفاوت قابل توجهی داشته باشد ممکن است تاثیر زیادی بر ارزش ایندکس دلار آمریکا و اونس طلا داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا