تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن با محدوده مقاومت ۱۱۶۲ و ۱۱۶۴ مواجه شود و اگر امروز موفق به شکست سطح ۱۱۶۸ شود به ترتیب تا سطوح ۱۱۷۳ و ۱۱۷۸ افزایش می یابد در غیر این صورت ممکن است کمی برای استراحت اصلاح کند.

هم اکنون قیمت اونس طلا بدلیل عواملی چون به تاخیر افتادن احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا ، نگرانی ها از کندتر شدن رشد اقتصادی چین و کاهش بازارهای سهام به بالاترین سطح ۶ هفته گذشته رسیده است.

نکته مهم آنست که در بازار سهام آمریکا، شاخص داوجونز برای اولین بار از اکتبر ۲۰۱۴ به زیر سطح ۱۷۰۰۰ واحد کاهش یافت و شاخص سهام استاندارد اند پورز پانصد نیز در زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بسته شد و این عوامل باعث شده که اونس طلا در طی روزهای گذشته به دلیل خروج سرمایه از بازار سهام به سوی مکان امن افزایش یابد و تمایل خریداران به این دارایی مطمئن را بیشتر کند.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) فعلا جلوی افزایش قیمت را گرفته است و اگر این خط روند نزولی شکسته شود، می توان از ادامه حرکت صعودی به سوی سطح ۱۱۷۸ اطمینان حاصل کرد.

در غیر این صورت با توجه به اینکه بعد از شکست سطح مقاومت ۱۱۲۵ هیچ حرکت اصلاحی نداشتیم ممکن است قیمت اونس طلا پس از برخورد به خط روند مقداری به سوی سطوح پایین عقب نشینی و اصلاح کند.

در این مسیر صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخ ۱۱۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در ادامه ۱۱۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهند بود و قیمت اونس طلا خود را با قدرت بالای سطح مقاومت ۱۱۴۰ (خط مقاومت میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) رسانده است.

در خبری دیگر صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز امروز اعلام نمود که ۳٫۵۷ تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است و هم اکنون کل موجودی ذخایر طلای این صندوق سرمایه گذاری در حدود ۶۷۵٫۴۴ تن است و ظاهراً همه چشمها به این خط روند دوخته شده است تا ببینیم شکسته می شود یا نه.

سطح حمایت کلیدی امروز بر روی نرخ ۱۱۴۸ است و پایین تر از آن نیز، سطوح بعدی حمایت به ترتیب نرخهای ۱۱۴۲ ، ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و سپس ۱۱۲۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) تشکیل شده اند و باید دید امروز اونس طلا می تواند پایین سطح حمایت ۱۱۴۸ تثبیت شود یا نه.

همانطور که در بالا گفتیم و در چارت پایین نیز مشخص است خریداران برای بازگرداندن قیمت اونس طلا به بالای این خط روند کار سختی را در پیش دارند و ممکن است امروز شاهد عقب نشینی قیمت به سطح ۱۱۴۸ باشیم و اگر این سطح با قدرت شکسته شود به ترتیب به سطوح ۱۱۴۵ ، ۱۱۴۲ و ۱۱۳۵ اصلاح خواهد کرد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نمی شود و تمرکز بازار اونس طلا به تحولات چین، بازار سهام و دلار آمریکا است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا