تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در حال حاضر قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی و بین سطح حمایت ۴۰٫۱۵ و سطح مقاومت ۴۱٫۵۴ دلار/بشکه قرار گرفته و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است این منطقه خنثی بر روی خط فیبوناچی ۵۳۸٫۲ درصدی و ۵۰۰ درصدی از موج نزولی ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور MACD تایم فریم ۱ ساعته اشاره به حرکت اصلاحی دارد اما برای اینکه از این حرکت اصلاحی مطمئن شویم باید حتما قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۱٫۵۴ (خط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی) برسد تا بتواند کمی به سوی سطح ۴۲٫۹۳ اصلاح کند در غیر این صورت همانطور که در این چند هفته گذشته روند قیمت نزولی است اگر قیمت به زیر سطح ۴۰٫۱۵ برسد موقعیت فروش با هدف ۳۹٫۳۰ ایجاد خواهد کرد.

از منظر تحلیل فاندامنتال کاهش فعالیت های بخش صنایع تولیدی چین که در ۶٫۵ ساله گذشته بی سابقه بوده است نیز نگرانی های را در خصوص کاهش مصرف نفت توسط چین به عنوان دومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان ایجاد کرده است و باید توجه داشت این هشتمین هفته متوالی است که قیمت نفت با کاهش می شود که از سال ۱۹۸۶ به این سو بی سابقه است.

از این رو اگر امروز سطح حمایت ۴۰٫۱۵ شکسته شود می توان اقدام به ورود به پوزیشن فروش برای رسیدن به هدف ۳۹٫۳۰ دلار/بشکه کرد و با توجه به سیر نزولی قیمت بطور کلی، معامله گران اقدام به فروش نفت در محدوده های پایین سطوح حمایت خواهند کرد و برای امروز باید منتظر بمانیم تا یکی از سطوح حمایت و مقاومت فوق با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۵٫۶۶ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح ۴۴٫۶۴ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج قادر است قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۴۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند البته برای امروز هدف واقع بینانه ما در صورت شکست سطح حمایت ۴۵٫۶۶ هدف ۴۴٫۶۴ است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی است.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت بر روی ۴۶٫۹۳ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت هنوز هم انتظار می رود فروشندگان در سطوح پایین مجدد اقدام به فروش کنند و برای امروز محدوده زیر سطح ۴۵٫۶۶ فرصتهایی برای فروش با هدف ۴۴٫۶۴ و ۴۳٫۶۱ دلار/بشکه وجود خواهد داشت. در نمودار زیر، ادامه حرکت نزولی نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت