تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۵۱۱۴ دلار/تن مواجه شود و تنها در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۱۹۷ می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۵۰۰۰ یعنی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C وجود دارد که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است.

در نمودار زیر سطح حمایت ۵۰۰۰ باعث برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۱۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) شده است اما هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی تا چقدر قدرت برگشت دارد.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۱۳۴ افزایش یابد تاییدی در جهت افزایش به سطح ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است و این در حالی است که اگر قیمت به زیر سطح ۵۰۰۰ برسد زمینه را برای تایید از سرگیری موج نزولی C به سوی سطح ۴۸۷۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

به باور ما، هنوز هم سناریوی اصلی استمرار حرکت نزولی است و سقوط قیمت تا زیر سطح ۵۰۰۰ خواهد بود و در مسیر حرکت اصلاحی قیمت با مقاومت جدی و مستحکم ۵۱۱۴ مواجه است و اگر موفق به شکست این سطح نشود باید منتظر فرود قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن به زیر سطح ۵۰۰۰ و پس از آن اهداف نزولی ۴۸۷۷ و ۴۶۷۹ دلار/تن باشیم که قبلا به این اهداف اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۵۹۰ دلار/تن افزایش یابد و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۷۳ موقعیت خرید تا هدف ۱۵۹۰ ایجاد کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) شکل گرفته است.

سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است و اگر از پایین این سطح شکسته شود منجر به برگشت قیمت به سطح ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

محدوده تمایل برای شروع حرکت افزایشی در محدوده سطح حمایت ۱۵۶۰ است که فعلا مانع از ریزش قیمت شده است و چنانچه قیمت به همین صورت بالای سطح ۱۵۷۳ تثبیت شود زمینه را برای صعود و افزایش قیمت به سطح ۱۵۹۰ و ۱۶۰۰ بوجود آورده است.

در حال حاضر بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۱۵۹۰ و ۱۶۰۰ دلار/تن است که در خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارند و در نمودار پایین می توان روند حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی را مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم