تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که روز گذشته اشاره کردیم سطح مقاومت ۱٫۱۲۲۵ سرانجام شکسته شد و قیمت هم اکنون تا سطح ۱٫۱۳۰۰ صعود کرده است و توانسته به بالای سطح ۱٫۱۲۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد که بالاترین سطح در ۲ ماهه گذشته محسوب می شود. اکنون با توجه به ایجاد الگوی نزولی در نمودار ایندکس دلار آمریکا، احتمال استمرار حرکت افزایشی یورو وجود دارد.

در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۱۳۰۰ انتظار می رود حرکت صعودی یورو تا سطوح مقاومت بعدی ۱٫۱۳۳۵ و در ادامه سطوح ۱٫۱۳۵۰ ادامه یابد که در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و بالاترین سطح روز ۲۳ ژوئن قرار گرفته است و اگر این سطوح هم شکسته شوند زمینه را برای افزایش یورو در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۱٫۱۴۳۵ (بالاترین سطح ماه ژوئن) بوجود خواهد آورد.

امروز اخبار اقتصادی قابل توجهی در تقویم آمریکا منتشر نمی شود اما بدلیل کاهش شدید شاخصهای سهام در بازارها انتظار می رود روند حرکت صعودی ارزهای مطمئن، از جمله ین ژاپن (JPY) و فرانک سویس (CHF) در مقابل ارزهای اصلی ادامه یابد.

آمارهای منتشره در چین حاکی از کند شدن رشد اقتصادی بوده و این امر با توجه به کاهش رشد تورم آمریکا گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر را به شدت تغییر داده است و بدین جهت، حرکت نزولی ایندکس دلار آمریکا کماکان تابع اخبار کنونی خواهد ماند و اکنون می توان نتیجه چنین حرکتی را در نمودار پایین به عینه مشاهده کرد.

اکنون با تغییر در تمایلات بازار و با افزایش نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی و همچنین کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر یکبار دیگر شاهد ظهور فشارهای نزولی بر ایندکس دلار آمریکا هستیم و همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت توانسته است به زیر سطح ۹۵٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

در بازار اونس طلا به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی از سطح ۱۱۶۸ (بالاترین سطح ۱ ماهه اخیر) بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی حرکت خواهد نمود، اما بدلیل جریان ریسک گریزی و سقوط بازارهای سهام آهنگ حرکت اونس طلا در کوتاه مدت افزایشی خواهد بود. شاخص سهام داوجونز به پایین سطح روانی ۱۷۰۰۰ واحد نزول کرده است و به پایین ترین حد در طول سال کاهش یافته است و این مسئله شاید مهمترین خبر امروز بوده که از جهات بسیاری قابل تامل است.

لازم به ذکر است که شاخص سهام داوجونز آمریکا سیگنال فروش قوی صادر کرده است و از منظر تکنیکال خط میانگین متحرک ۵۰ روزه به زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کاهش یافته که به معنای سیگنال فروش قوی و عبور مرگبار (Death Cross) در شاخص سهام داوجونز آمریکا است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار