تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۳۹٫۳۰ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۳۸٫۹۰ سقوط کند که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است. به باور ما نفت همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با کاهش بازارهای سهام جهان این کاهش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده است و به باور ما این سطح بزودی شکسته خواهد شد و موقعیت فروش تا هدف ۳۸٫۹۰ ایجاد خواهد کرد که این هدف براساس محدوده ۴۰٫۱۵ تا ۴۱٫۵۴ (خطوط فیبوناچی ۵۳۸٫۲ درصدی و ۵۰۰ درصدی) در نظر گرفته شده است.

در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ شکسته شود موقتا سناریوی نزولی به سطح ۳۸٫۸۰ با چالش مواجه خواهد شد. در هر صورت امروز سطح حمایت ۳۹٫۳۰ سرنوشت نفت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی نفت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

از منظر تحلیل فاندامنتال قیمت نفت به پایین ترین سطح خود در ۶٫۵ ساله گذشته سقوط کرده است و حرکت نزولی امروز پس از آن صورت گرفت که بازار بورس سهام چین بیشترین سقوط روزانه خود را از بحران مالی جهانی به این سو تجربه کرد و این مساله باعث نگرانی ها از کاهش چشم انداز تقاضای جهانی نفت شده است.

کاهش بازارهای سهام و جریان ریسک گریزی در کنار عوامل کاهشی دیگر می تواند فشار های وارده بر قیمت نفت را بیشتر سازد و باز هم فروشندگان را به سوی آن جلب کند. ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا ادامه دار پیش بینی می کنیم و با حرکت امروز و سقوط شدید قیمت دور جدیدی دیگری از روند نزولی برای آن به پایین سطوح ۳۹٫۳۰ و ۳۸٫۹۰ دلار/بشکه رقم خورده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۴٫۶۴ دلار/بشکه را بشکند و تا حمایت بعدی ۴۳٫۶۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده اند و امروز انتظار داریم که سطح حمایت ۴۵٫۶۶ بزودی شکسته شود و موقعیت فروش جدید صادر نماید و می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند.

خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند. از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطوح ۴۷٫۷۱ و ۴۶٫۹۳ را مطرح کرده ایم و سرانجام این امر رخ داد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته اند که این موج از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) شکل گرفته است. در حرکت نزولی، شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۶۶ می تواند به سقوط بیشتر تا نرخهای ۴۴٫۶۴ و ۴۳٫۶۱ بیانجامد.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج قادر است تا سطح ۴۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد و برای امروز براساس آنچه که در چارت زیر دیده می شود هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵٫۶۶ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود و هنوز هم احتمال استمرار حرکت نزولی وجود دارد و سقوط بازارهای سهام جهان بطور قطع افزایش فشارهای نزولی بر نفت برنت را به همراه خواهد داشت.

شاخصهای سهام جهان نشانه های جدی از سقوط نشان داده اند و یکی از دلایل ضربه دیدن نفت برنت نیز همین مساله بوده است در صورتی که امروز نیز بازارهای سهام کاهش یابند، این روند نزولی ادامه پیدا می کند و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز همچنان به سقوط خود تا سطح ۴۳٫۶۱ دلار/بشکه و حتی پایین تر ادامه خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت