تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۸۷۷ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۰۰۰ تایید کرده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۸۷۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت تا سطح ۴۸۰۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعد از ۵۰۰۰ بر روی ۴۸۷۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن سطح ۴۶۷۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می باشند که این سطوح به وضوح در نمودار زیر مشخص شده اند.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰۰۰ موجب تقویت قیمت به سطح ۵۱۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود. با این توضیح، هرچند در طی روز جمعه، مس سعی در حفظ قدرت کاذب خود به نزدیکی سطح مقاومت ۵۱۱۳ کرده بود، اما با حرکت امروز و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن به سوی سطح ۴۸۷۷ دلار/تن رقم خورده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات  لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۵۳۰ دلار/تن کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۴۷ و تشدید جریان ریسک گریزی تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C دیده می شود که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) شکل گرفته است. از منظر تحلیل فاندامنتال هم اکنون هراس شدیدی از سرایت مشکلات اقتصادی چین به سایر کشورهای جهان وجود دارد و به همین دلیل چشم انداز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی منفی است که این موضوع قیمت را به شدت تحت فشار قرار داده  است.

سطح حمایت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۵۱۹ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) می گردد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۵۴۷ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

در بازرهای اروپا ، آسیا و آمریکا شاخصهای سهام هم اکنون در سطوح بسیار پایین قرار دارند و امروز شاخص معاملات آتی ایالات متحده اشاره به کاهش شدید شاخصهای سهام در آمریکا دارد. در مجموع انتظار داریم، از آنجاییکه روند ریسک گریزی ادامه دارد ، قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با کاهش مواجه شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم