تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر به همین صورت پایین خط روند نزولی رسم شده پایدار باقی بماند در صورت شکست کامل سطح ۱۱۴۵ به ترتیب به سوی سطوح ۱۱۴۲ ، ۱۱۳۷ ، ۱۱۳۵ و ۱۱۳۱ کاهش یابد که این موضوع را عدم قدرت و ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۱۶۵ و ۱۱۷۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) قرار گرفته است و قیمت برای چندمین روز متوالی نتوانست خود را بالای خط روند تثبیت کند که این احتیاط خریداران را نشان می دهد.

به باور ما خریداران اصلی در انتظار تایید شکسته شدن خط روند نزولی ۸ ماهه که در سطح ۱۱۷۰ قرار دارد هستند تا در این صورت بتوان گفت حرکت اصلی قیمت تغییر کرده و روند صعودی آغاز شده است اما تا زمانیکه قیمت پایین این خط روند قرار دارد امکان اصلاح به سوی سطح ۱۱۳۱ وجود دارد.

هر چقدر قیمت اونس طلا پایین این خط روند بماند، احتمال اصلاح به سوی سطح ۱۱۳۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بیشتر خواهد شد و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تاییدی در جهت شکست خط روند خواهد بود که موجب تقویت قیمت به سطح ۱۱۹۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

روز گذشته پس از آنکه در اوایل باز شدن بازار بورس آمریکا شاخص سهام داوجونز بیش از ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد، قیمت به سطح ۱۱۷۰ رسید اما موفق به شکست این سطح نشد و یکی دیگر از عواملی که به برگشت اونس طلا از ۱۱۷۰ به ۱۱۴۵ انجامید، حرکت اصلاحی سهام داوجونز آمریکا بود.

داوجونز در اواخر بازار بورس آمریکا توانست بخشی از سقوط اولیه خود را جبران کند و امروز بازارها اشاره به افزایش قیمت های سهام آمریکا در هنگام باز شدن دارند که این موضوع فعلا موجب اصلاح قیمت اونس طلا و تثبیت قیمت پایین خط روند شده است. امروز نوسانات بازار تحت تاثیر حرکت بازار سهام آمریکا و اخبار اقتصادی امروز باقی خواهد ماند.

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان و فروش خانه های نوساز آمریکا اعلام می شوند. از این رو برای امروز معامله گران در نرخهای پایین سطح ۱۱۴۵ وارد پوزیشن فروش با حد تارگتهای ۱۱۴۲ ، ۱۱۳۷ ، ۱۱۳۵ و ۱۱۳۱ خواهند شد و در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷۰ قیمت به سطح ۱۱۹۱ خواهد رسید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا