تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بیی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۴۸۷۷ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و به احتمال زیاد بتواند تا سطح مقاومت ۵۰۰۰ دست یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی چکش که در روز ۲۴ اوت در نمودار روزانه بوجود آمد به معنای الگوی بازگشتی صعودی است که اشاره به ساخته شدن کف موقتی قیمت مس در اطراف سطح حمایت ۴۸۷۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دارد.

برای امروز چنانچه سطح حمایت ۴۸۷۷ با قدرت شکسته شود موجب کاهش قیمت مس به سطح ۴۸۰۲ می شود و این در حالی است که صعود قیمت به بالای سطح ۵۰۰۰ موجب تقویت قیمت به سطح ۵۱۱۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز انتظار داریم که حرکت نزولی قیمت در محدوده ۴۸۷۷ متوقف بماند و مقداری به سوی سطح مقاومت ۵۰۰۰ اصلاح داشته باشد و با صعود قیمت به بالای سطح ۵۰۰۰ زمینه برای ورود به پوزیشن خرید با حد تارگت ۵۱۱۳ ایجاد خواهد کرد.

بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند اصلاحی قرار گرفت و به محض رسیدن قیمت به محدوده های بالای ۵۰۰۰، می بایست در انتظار شروع حرکت اصلاحی به سطح ۵۱۱۳ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به حرکت اصلاحی فعلی خود در اطراف سطح مقاومت ۱۵۴۷ دلار/تن پایان دهد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

این سطح مقاومت در نمودار یک ساعته بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) تشکیل شده است و به باور ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود در این موج ممکن است تا حدود سطح ۱۴۶۰ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۵۴۷ شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۳۰ (خط ففیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) نشان دهنده کامل شدن حرکت اصلاحی فعلی و ریزش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از آنجاییکه همه بر ادامه حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی متفق القول هستند، می بایست ابتدا در انتظار حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۱۵۴۷ باشیم و پس از آن می توان در نزدیکی این سطح مقاومت و یا در صورت شکسته شدن سطوح حمایت اقدام به فروش مجدد با تارگتهای ۱۵۰۳ ، ۱۴۸۷ و ۱۴۶۰ دلار/تن کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم