تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه سطح حمایت ۳۷٫۹۱ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۳۷٫۰۵ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۰۰ درصدی از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده است.

حمایت بعدی بر روی سطح ۳۷٫۰۵ (خط فیبوناچی ۶۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر این سطوح حمایت امروز با قدرت شکسته شوند هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۳۵٫۶۷ (خط فیبوناچی ۶۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

حرکت اصلاحی جزئی که در واکنش به سطح حمایت ۳۷٫۹۱ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۳۹٫۳۰ (خط فیبوناچی ۵۶۱٫۸ درصدی) یا اطراف سطح مقاومت بعدی ۴۰٫۱۵ (خط فیبوناچی ۵۳۸٫۲ درصدی) پایان می یابد و اگر به جمله معروف “روند دوست شما است” توجه کنیم ، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت نزولی باشیم.

از این رو، بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در اطراف سطوح مقاومت، معامله گران نفت در نرخهای پایین سطح ۳۷٫۷۰ دوباره وارد پوزیشن فروش خواهند شد و به همین جهت همچنان به روند نزولی قیمت توجه خواهیم داشت و عجله ای برای ورود به پوزیشن خرید نیست.

با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین و سقوط بازار بورس سهام این کشور و از آنجایی که چین یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام در جهان است روند اصلی بازار همچنان نزولی باقی خواهد ماند.

به همین دلیل می بایست در انتظار تراژدی سقوط سهمگین قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سوی سطوح ۳۷٫۹۱ ، ۳۷٫۰۵ و پس از آن سطح ۳۵٫۶۷ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۴۳٫۶۱ دلار/بشکه مواجه شود و اگر این سطح به هر دلیلی امروز شکسته شود تنها باعث اصلاح کوتاه قیمت به سطح ۴۴٫۶۴ می شود که این سطح در نمودار روزانه پایین مشخص شده است.

در چارت تایم فریم روزانه این سطح مقاومت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ نزولی C تشکیل شده است که این موج نزولی از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال هدف نزولی ۴۰٫۲۹ زمانی تایید خواهد شد که سطح حمایت ۴۲٫۳۴ با قدرت شکسته شود و قیمت به پایین سطح ۴۲ کاهش یابد که آن وقت می توان وارد پوزیشن فروش نفت برنت با تارگت ۴۰٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی) شد.

سطوح مقاومت و مستحکم قیمت نفت برنت به ترتیب بر روی ۴۴٫۶۴ و ۴۵٫۶۶ (خطوط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی) قرار گرفته اند. به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۴۲٫۳۴ صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه باشد.

از این رو پس از انجام این حرکت اصلاحی همچنان در انتظار استمرار حرکت کاهشی هستیم زیرا اندیکاتورهای مومنتوم نیز بیانگر ادامه این مسیر کاهشی هستند و سرعت حرکت نزولی که از سطح ۶۶٫۳۶ شروع شده زمینه را برای فرود قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۴۰٫۲۹ دلار/بشکه هموار کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت