تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

با اقدام امروز بانک مرکزی چین در کاهش نرخ بهره و با بهبود شرایط ریسک پذیری، بازارهای سهام سقوط تاریخی روز گذشته خود را امروز جبران کردند و ارزهای پربازده از جمله دلار آمریکا کمی در مقابل ارزهای کم بازده ( یورو ، ین ژاپن و فرانک سویس) افزایش یافتند و دلار آمریکا توانست در مقابل ارزهای اصلی از پایین ترین سطح خود در ۷ ماهه گذشته کمی در مقابل یورو و ین ژاپن اصلاح کند و تقویت شود.

حرکت افزایشی یورو در معاملات روز گذشته در نزدیکی سطح ۱٫۱۷۱۵ ( کف ابر در تایم فریم هفتگی اندیکاتور ایچیموکو و مماس با خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) به مقاومت مهمی برخورد کرد و با خبر امروز کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین هم اکنون در تلاش برای عبور از سطوح حمایت ۱٫۱۴۵۰ و ۱٫۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۰۱۶ به ۱٫۱۷۱۵) است.

اگر این سطوح با قدرت شکسته شوند باعث اصلاح یورو در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۱٫۱۴۰۲ (خط روند) می شود. در حرکت نزولی سطح حمایت مهم بعد از ۱٫۱۴۰۲ در نزدیکی سطح حمایت ۱٫۱۳۶۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و بر روی خط تنکان روزانه) قرار دارد. سطوح حمایت بعدی بر روی ۱٫۱۲۶۴ و ۱٫۱۲۶۲ (خط کیجون و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۱۷۱۵) وجود دارند که این سطوح در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته تشکیل شده اند.

از این رو امروز تا بدین لحظه دلار آمریکا به لطف جریان ریسک پذیری، تقویت سهام  که بعد از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین صورت گرفت روز خوبی را در مقابل ارزهای اصلی پشت سر گذاشته و توانست در برابر تمامی رقبای همتای خود، تقویت شود. اکنون، ادامه این حرکت در گرو نوسانات بازار سهام آمریکا است و باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد که هم اکنون معاملات آتی اشاره به افزایش قیمت سهام آمریکا در هنگام باز شدن دارد.

در نمودار پایین همانطور که مشخص است پس از بهبود ریسک پذیری، حرکت اصلاحی اونس طلا سرانجام از سطح حمایت ۱۱۵۲ عبور کرد و قیمت در زیر سطح ۱۱۵۰ قرار گرفت و از آنجایی که دیروز قیمت موفق به تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۱۶۴ و ۱۱۷۰ نشد، برای امروز شکسته شدن سطح ۱۱۴۵ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن برای اونس طلا حائز اهمیت است و می تواند باعث حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۱۳۱ شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا