تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۱۳۱ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۱۱۰ می شود.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت که قبلا از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) شروع شده بود در اطراف همان سطح مقاومت ۱۱۶۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۰۶ – بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه – به ۱۰۷۷) تکمیل شده است و دوباره قیمت در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت مگر آنکه در میان آمارهای اقتصادی و سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا این گمانه زنی بوجود آید که بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت اونس طلا نه تنها نتوانست خود را بالای ۱۱۶۵ تثبیت کند بلکه در شکست خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۰۶ نیز ناکام ماند که این ناتوانی قیمت در عبور از این سطوح مقاومت به معنای از سرگیری روند نزولی قیمت اونس طلا است.

از این رو برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۱۲۸ کاهش یابد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۳۱ است که می تواند هدف نزولی ۱۱۱۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را مشخص سازد و امتداد حرکت نزولی به پایین سطح حمایت ۱۱۳۱ راه را برای سقوط بیشتر تا نرخ ۱۱۱۰ هموار خواهد کرد. شکسته شدن سطح ۱۱۳۱ شروع روندی کاملاً نزولی را مشخص خواهد کرد و سطح مقاومت بر روی ۱۱۴۶ تشکیل شده است و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت کاهشی پس از شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۳۱ هستند.

در تقویم اقتصادی امروز، اخبار متعددی به چشم می خورند که در میان آنها آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و سخنرانی ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا می تواند تعیین کننده جهت وضعیت اقتصادی آمریکا و مباحث مرتبط با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری باشد.

دیروز نیز آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا در ماه اوت بسیار بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و همچنین، علی رغم آنکه میزان فروش خانه های جدید آمریکا در ماه جولای کمتر از حد پیش بینی ها بود با این حال، این میزان نیز بیش تر از رقم قبلی اعلام شد و بیشترین رشد در سال جاری را تجربه کرد که این آمار مثبت اقتصادی از آمریکا دوباره گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری را بیشتر کرده است که نتیجه آن کاهش اونس طلا پس از برخورد قیمت به خط روند در نمودار پایین بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا