تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۳۷٫۹۱ دلار/بشکه را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن این حرکت اصلاحی پس از برخورد قیمت به سطح حمایت تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی اخیر قیمت نفت نتوانست خود را به بالای سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ (خط فیبوناچی ۵۳۸٫۲ درصدی) از موج نزولی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) برساند و به باور ما این موج اصلاحی قدرت چندانی برای بازگشت حرکت صعودی ندارد و همچنان روند نزولی پایدار است.

در مجموع بر این باوریم که از دیدگاه تحلیل تکنیکال ممکن است در این موج نزولی قیمت نفت تا سطح ۳۵٫۶۷ (خط فیبوناچی ۶۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج v از موج بزرگ نزولی ۵ تایید کرده است و امروز عمده توجه معامله گران و سرمایه گذاران به آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا خواهد بود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب اصلاح به سوی سطح ۴۱٫۵۴ می شود. امروز گزارش آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی در ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد.

انتظار می رود موجودی ذخایر نفتی آمریکا از رقم قبلی ۲٫۶ میلیون بشکه به ۱٫۰۰ میلیون بشکه تغییر یابد و از سوی دیگر، مسلم است که در صورت افزایش موجودی ذخایر نفتی آمریکا ممکن است قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح حمایت ۳۷٫۹۱ کاهش یابد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود موجب کاهش به ترتیب سطوح ۳۷٫۰۵ و ۳۵٫۶۷ می شود. سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۴۰٫۱۵ و پس از آن در سطح ۴۱٫۵۴ دلار/بشکه قرار دارد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۲٫۳۴ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب تایید از سرگیری روند نزولی به سوی سطح ۴۰٫۲۹ می شود.

در چارت پایین مشخص است سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) شکل گرفته است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده است در حوالی سطح مقاومت ۴۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی) به پایان رسیده است و برای امروز کاهش قیمت به سطح ۴۲٫۲۵ به معنای تایید شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۳۴ است که می تواند هدف نزولی ۴۰٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی) را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴٫۶۴ باعث اصلاح کوتاه قیمت به سطح ۴۵٫۶۶ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست مگر آنکه امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود.

اکنون در محدوده پایین سطح مقاومت ۴۴٫۶۴ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۴۲٫۲۵، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود. در ادامه حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت ۴۴٫۶۴ و ۴۵٫۶۶ دلار/بشکه می توانند مانع از هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال گردند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت