تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز دلار تقریبا تمام آنچه را که امروز صبح از دست داده بود مجددا به لطف صعود شاخصهای سهام و تزریق نقدینگی چین به نظام بانکی این کشور احیا کرد اما هنوز نمی توان مشکلات دلار را تمام شده دانست و امروز عمده توجهات بازار به سخنرانی بعد از ظهر ویلیام دادلی ریس بانک فدرال نیویورک آمریکا و یکی از اعضای بانک فدرال رزرو (FOMC) در خصوص سیاست های پولی و چشم انداز نرخ بهره معطوف است. چرا که در شرایط فعلی بازار بیشتر مترسد آنست که نظر مقامات را بداند و اعداد فعلا در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

نظر سنجیها حکایت از آن دارد که احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه ماه سپتامبر بانک فدرال رزرو به ۳۸ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که این احتمال در دو هفته گذشته بیشتر بود. بنابراین به نظر می رسد که تاثیر بحران بازارها هرچند بر بازار نسبتا ناچیز بود اما نحوه تفکر بازار و مقامات بانک فدرال را عوض کرده است که این مسئله تاثیرات میان مدت خود را دارا می باشد.

در حال حاضر این سوال که آیا بانک فدرال نرخ بهره را در ماه سپتامبر، اکتبر یا دسامبر افزایش خواهد داد یا نه ، بصورت جدی در محافل رسمی و غیر رسمی بازارها مورد بحث قرار می گیرد و با توجه به بحران بازارها ناشی از سقوط بازار بورس سهام چین این مسئله را می توان از بعد دیگری نگریست.

در حال حاضر آمارهای بازار کار در آمریکا رو به افزایش هستند و این عاملی می باشد که موجب افزایش حدس و گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره شده است اما از طرف دیگر بحران مالی که در روزهای اخیر از چین شروع شده به بازارهای بورس دیگر کشورها ضربه زده و در چنین فضایی افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر چندان منطقی نمی نماید و برای امروز اشاره دادلی به عدم افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر حکایت از نارضایتی او از وضعیت موجود دارد که موجب تضعیف دلار در لحظه سخنرانی می شود.

در نمودار شاخص دلار آمریکا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت پس از لمس سطح حمایت ۹۲٫۷۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به بالای سطح ۹۴٫۷۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش یافته است و در هفته جاری با سطح مقاومت ۹۵٫۵۶ مواجه است.

در سایر تحولات سطوح حمایت امروز یورو در مقابل دلار آمریکا نیز به ترتیب در ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۲۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و پس از آن حمایت اصلی در منطقه ۱٫۱۲۸۳ و ۱٫۱۲۸۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و خط کیجون) و ۱٫۱۲۶۱ قرار دارند. مقاومت امروز یورو نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۵۲۵ ، ۱٫۱۵۳۰ ، ۱٫۱۵۵۰ ، ۱٫۱۵۸۰ و ۱٫۱۵۸۵ تشکیل شده اند.

نمودار روندتغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار