تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۱۱۰ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۱۰۰ و ۱۰۷۷ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده است که در تایم فریم روزانه سطح ۱۱۱۰ آخرین سد و حمایت قیمت اونس طلا در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۷۷ است و اگر اونس طلا این سطح حمایت ۱۱۱۰ را هم از دست دهد باید منتظر فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۰۷۷ باشیم.

در نمودار تایم فریم روزانه پایین عمق و شتاب حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) نشاندهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۰۷۷ است و این به معنای از سرگیری روند نزولی قبلی می باشد و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۳۱ قرار دارد که اگر امروز به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و حداقل کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود باعث اصلاح جزئی قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۴۰ می شود.

امروز بعد از ظهر در تقویم اقتصادی آمریکا آمار تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی (GDP) و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی منتشر می شود و بدین جهت انتظار می رود، توجه بازار به اخبار مرتبط با بازارهای سهام و آمارهای اقتصادی آمریکا معطوف گردد.

نوسانات بازار اونس طلا همچنان تحت تاثیر جریان ریسک پذیری است و پیش بینی می شود، در صورت کاهش نگرانی ها از وضعیت بازارهای مالی جهان و تقویت شاخصهای سهام، قیمت اونس طلا باز هم کاهش یابد.

سقوط اخیر اونس طلا نشان دهنده واکنش بازار به آمار رشد اقتصادی ایالات متحده است که در روزهای اخیر نشانه های دقیق آن از طریق اعلام رشد در آمارهای ضریب اطمینان مصرف کنندگان ، فروش خانه های موجود و سفارشات کالاهای بادوام آمریکا کاملا مشهود بوده است.

امروز اعلام گزارش مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی %۲٫۳ به %۳٫۲ افزایش یابد و در صورت اعلام قوی این شاخص امکان سقوط اونس طلا به سوی سطح ۱۱۱۰ قوت بیشتری خواهد گرفت.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام اخبار امروز باقی مانده است و ما در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی اونس طلا را پیش بینی می کنیم. امری که در صورت تحقق، می تواند به انجام حرکت کاهشی اونس طلا برای بازگشت به محدوده های پایین سطح ۱۱۱۰ بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا