تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ دلار/بشکه شود قیمت آن مقداری به سوی سطح ۴۱٫۵۴ (خط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی) اصلاح کند و دوباره از نزدیکی این سطح سیگال فروش صادر کند.

در حرکت اصلاحی نیز اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت مهم ۴۱٫۵۴ (خط فیبوناچی ۵۰۰ درصدی) نشود انتظار داریم مجدد قیمت آن به سطح حمایت ۳۷٫۹۱ کاهش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود منجر به کاهش به سوی سطوح ۳۷٫۰۵ و ۳۵٫۶۷ می شود.

برای امروز این احتمال وجود دارد که حرکت اصلاحی قیمت یا در اطراف سطح مقاومت ۴۰٫۱۵ و یا در اطراف سطح مقاومت ۴۱٫۵۴ تکمیل شود و دوباره در مسیر روند نزولی خود در موج ۵ حرکت کند که این موج نزولی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) شکل گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح حمایت قیمت نفت نیز بر روی ۳۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۶۰۰ درصدی) دیده می شود و اگر امروز نفت نتواند بالای سطح مقاومت ۴۱٫۵۴ تثبیت شود ، انتظار داریم که قیمت آن سرخورده تر از همیشه به سقوط خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر، معامله گران بازار نفت نیز برای تعیین جهت حرکت، به دقت رفتارها و نوسانات بازارهای سهام را تحت نظر دارند و هرگونه کاهش قیمت در بازارهای سهام، موجب تشدید شرایط ریسک گریزی و کاهش نفت می شود.

از آنجایی که امروز بازارهای سهام مقداری با افزایش روبرو شدند و دیروز نیز آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت، انتظار داریم که قیمت نفت در حرکت اصلاحی فعلی خود کمی امتداد یابد و با سطوح مقاومت ۴۰٫۱۵ و ۴۱٫۵۴ مواجه شود و پس از انجام این حرکت اصلاحی با توجه به کاهش میزان تقاضای جهانی، پیش بینی کاهش دوباره قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۳۷٫۹۱ دلار/بشکه هنوز وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۴۴٫۶۴ دلار/بشکه را بشکند زیرا به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است و برای امروز احتمال بازگشت حرکت اصلاحی به سوی بالای سطح ۴۴٫۶۴ وجود دارد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج تشکیل شده است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما هم اکنون در موج سوم یعنی موج c قرار داریم که در این موج ممکن است به سوی سطح ۴۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۲۵۰ درصدی از موج بزرگ نزولی C) دست یابد که این موج بزرگ نزولی از سطح ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) بوجود آمده است.

به باور ما هنوز این موج نزولی کامل نشده است و دیر یا زود قیمت نفت برنت در این موج تا سطح ۳۶٫۲۰ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۸) پایین خواهد آمد. برای امروز ریزش قیمت به پایین سطح ۴۲٫۸۱ (پایین ترین سطح روز گذشته) سیگنال فروش به سوی سطح ۴۲٫۳۴ (خط فیبوناچی ۲۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد و پس از آن هدف نزولی بعدی سطح ۴۰٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین دیده می شود.

بنابراین همچنان، در کوتاه مدت و میان مدت پس از انجام این حرکت اصلاحی کوتاه برای قیمت نفت برنت کاهش قیمت تا سطح ۴۰٫۲۹ را انتظار داریم و در مجموع در قیمت نفت برنت دریای شمال سطوح حمایت ۴۲٫۸۱ و ۴۲٫۳۴ سرنوشت قیمت را تعیین خواهند کرد و در صورت شکسته شدن این سطوح، حرکت نزولی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، این سطوح فعلا سکوی یک حرکت اصلاحی کوتاه را تا نزدیکی منطقه مقاومت ۴۴٫۶۴ و ۴۵٫۶۶ دلار/بشکه تشکیل خواهند داد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت