تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸۷۷ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب صدور سیگنال فروش مس و کاهش بیشتر قیمت به سطح ۴۸۰۲ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است و با شکست آن منجر به سقوط شدید و سریع مس می شود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

به باور ما این موج نزولی قیمت مس را یا به سطح ۴۶۷۹ یا به سطح ۴۴۸۱ پایین می کشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در زیر سطح ۵۰۰۰ تایید کرده است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۵۰۰۶ شکسته شود تاییدی در جهت شکست مقاومت ۵۰۰۰ است که می تواند باعث اصلاح کوتاه به سطح مقاومت بعدی ۵۱۱۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در هر صورت برای امروز پیش بینی ما برای امروز کاهش قیمت مس است و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C احتمال سقوط مس را نیز بیشتر کرده است و این همان نکته مهمی است که معامله گران مس باید بدان توجه داشته باشند امری که می تواند قیمت جهانی مس را به ترتیب تا سطوح ۴۶۷۹ و ۴۴۸۱ دلار/تن پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۵۰۴ دلار/تن کاهش یابد زیرا به نظر می رسد حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت تکمیل شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) تشکیل شده است و این موج نزولی در درون کانال نزولی شکل گرفته است و کف این کانال هدف نزولی ۱۴۸۷ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) را نشانه گرفته است.

برای امروز هر گونه حرک اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح مقاومت ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال نزولی است. در واقع پس از ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۵۶۰ و تثبیت قیمت در زیر این سطح انتظار برای امتداد حرکت نزولی آلومینیم آلیاژی بیشتر و بیشتر شده است.

از این رو در کانال نزولی، تمرکز اولیه بر روی سطح ۱۵۰۴ است که در صورت شکسته شدن، احتمال سقوط تا سطح ۱۴۸۷ وجود دارد و در صورت پایدار ماندن این کانال نزولی هدف بعدی کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۴۶۰ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم