تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا منطقه ۱۱۳۶ و ۱۱۴۲ افزایش یابد که این موضوع را بررسی الگوی کف دو قلو و سطوح فیبوناچی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است الگوی کف دو قلوی (double – bottom) که در اطراف سطح حمایت ۱۱۱۷ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) ساخته شده است اشاره به افزایش قیمت به سطح ۱۱۴۲ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) به ۱۱۱۷٫۳۵ تشکیل شده است.

با این حال این الگو زمانی تایید می شود که قیمت حداقل دو ساعت با قدرت بالای سطح مقاومت ۱۱۳۱ تثبیت شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت و از سرگیری روند نزولی به سطح ۱۱۱۷ می شود.

از این رو امروز قیمت اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۱۲۴ و ۱۱۳۱ قرار دارد و نکته قابل توجهی در این خصوص وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در حرکت نزولی، سطح ۱۱۲۴ حمایت کلیدی برای معامله گران اونس طلا است و سقوط از آن می تواند قیمت را تا سطح ۱۱۱۷ پایین ببرد.

این در حالی است که اگر حرکت صعودی به بالای سطح مقاومت ۱۱۳۱ شروع شود و کندل دو ساعته با قدرت بالای این سطح بسته شود، هدف افزایش قیمت تا سطوح ۱۱۳۶ و ۱۱۴۲ خواهد بود.

از آنجاییکه امروز اخبار خاصی به جز آمار مصارف و درآمدهای شخصی و آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان در تقویم اقتصادی روز آمریکا دیده نمی شود، قیمت به روند خنثی خود ادامه خواهد داد تا برای امروز یکی از این سطوح با قدرت شکسته شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا