تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت هم با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت نفت به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۶۳ می شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال قیمت نفت پس از اعلام نرخ رشد اقتصادی آمریکا و توقف دو خط لوله نفتی شرکت توسعه شل در نیجریه روز گذشته بیشترین افزایش روزانه خود را در طی ۶ ساله گذشته تجربه کرد.

حرکت صعودی نفت عمدتا به خاطر برخی نگرانی ها از کاهش عرضه نفت و افزایش بازارهای سهام جهان پس از گزارش مثبت آمار نرخ رشد اقتصادی آمریکا بود که هم اکنون باعث افزایش قیمت نفت به بالای سطح ۴۱٫۴۷ شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت ۴۳٫۷۷ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۵۳٫۵۰ به ۳۷٫۷۵ تشکیل شده است و افزایش قوی قیمت نفت از سطح ۳۷٫۷۵ بیانگر برگشت حرکت اصلاحی قیمت است که می تواند قیمت نفت را تا سطوح ۴۳٫۷۷ و سپس ۴۵٫۶۳ بالا بکشاند.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۲٫۳۰ موجب برگشت قیمت نفت به سطح حمایت بعدی ۴۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز با توجه به حرکت قیمت نفت در طی ۲۴ ساعته گذشته روند روزانه صعودی است اما برای تثبیت این حرکت صعودی، حتما می بایست قیمت نفت خام سبک آمریکا با قدرت در بالای سطح مقاومت ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شود تا بتواند به سطح ۴۵٫۶۳ دلار/بشکه دست یابد در غیر این صورت باید نسبت به این حرکت اصلاحی با احتیاط عمل نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۴۹٫۰۱ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷٫۷۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۱٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که امروز شکسته شد.

مقاومت بعدی قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۹٫۰۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی سطح ۵۱٫۱۰ فراهم می آورد که این سطح در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است.

سطح حمایت قیمت نفت برنت نیز بر روی سطح ۴۶٫۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح شکسته شود باعث اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۴۵٫۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با توجه به عواملی که در بالا گفته شد خریداران نفت برنت می بایست همچنان در انتظار تثبیت کامل قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بمانند تا قیمت نفت برنت دریای شمال بتواند به سوی سطوح ۴۹٫۰۱ و پس از آن به سطح ۵۱٫۱۰ دلار/بشکه صعود کند. در روزهای آینده و با ادامه حرکت بازار، در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت