تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۱۶۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۵۲۴۳ و ۵۲۹۴ افزایش یابد که این حرکت را بررسی الگوی سر و شانه وارونه و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این الگو بین روز ۱۸ اوت و ۲۷ اوت تشکیل شده است و با توجه به آنکه خط گردن این الگو در سطح مقاومت ۵۰۴۹ شکسته شده است می توان گفت که الگوی فوق تایید شده است.

به باور ما هدف افزایشی قیمت مس در این الگو افزایشی را باید در سطح ۵۲۹۴ در نظر گرفت که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۵۳۶۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ اوت) به ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

لازم به ذکر  است برای امروز سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۵۱۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۵۰۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

با این حال همانطور که اشاره شد به نظر می رسد حرکت صعودی جدیدی تا سطوح ۵۲۴۳ و ۵۲۹۴ دلار/تن برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن آغاز شده است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۵۹۰ دلار/تن افزایش یابد و این حرکت در راستای ادامه حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است که امروز می تواند برای تکمیل این موج برگشتی خود را تا سطح ۱۵۹۰ بالا بکشاند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت برگشتی در قالب سه موج تشکیل شده است که قیمت هم اکنون در موج c قرار گرفته است و در این موج می تواند به اندازه طول موج اول یعنی موج a حرکت داشته باشد و تا سطح ۱۵۹۰ دست یابد.

براساس آنچه که در نمودار دیده می شود این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج بزرگ نزولی C قرار دارد که این موج بزرگ نزولی از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) شکل گرفته است که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) سیگنالی در جهت تکمیل شدن موج برگشتی خواهد بود که این مساله منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۳۰ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز سطح حمایت مهمی بر روی نرخ ۱۵۴۷ ایجاد شده است و تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای این سطح قرار دارد، هدف ۱۵۹۰ دلار/تن را نمایان خواهد ساخت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم