تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو وجود دارد و امروز برای چهارمین روز متوالی ارزش دلار آمریکا عمدتا به خاطر آمار مثبت اقتصادی آمریکا (خصوصا رشد تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال) و افزایش جریان ریسک پذیری تقویت شده است که دیروز بدان اشاره کردیم و دیروز بازارهای سهام در نرخهای بالا بسته شدند و برای امروز نیز انتظار داریم قیمت شاخصهای سهام با افزایش روبرو شوند.

در طی این چند روز گذشته فروشندگان یورو توانستند بخش زیادی از صعود اخیر یورو را برگردانند و قیمت از بالای سطح ۱٫۱۷۱۵ به سطوح پایین ۱٫۱۴ و ۱٫۱۳ سقوط کرد و همانطور که روز گذشته گفتیم برای امروز چنانچه به همین صورت قیمت پایین سطح ۱٫۱۲۶۶ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) بسته شود سیگنال فروش به سوی سطوح ۱٫۱۱۸۱ و ۱٫۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۱۷۱۵) صادر خواهد کرد.

برای دلار ادامه روند صعودی در برابر ارزهای اصلی را انتظار داریم و این صعود عمدتاً به دلیل شرایط مثبت اقتصادی آمریکا است زیرا با توجه به آمارهای قوی اقتصادی ایالات متحده، احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری محتمل است و بدین جهت، باید به خاطر داشت، هر گونه حرکت کاهشی دلار در مقابل ارزهای اصلی کاملاً پایدار نخواهد ماند و این موضوع را می توان از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال متوجه شد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار مصارف و درآمدهای شخصی و آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان اعلام خواهند شد.

در سایر تحولات همانطور که دیروز مفصل بدان اشاره کردیم برای چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۲ الی ۴ هفته آینده پیش بینی می کنیم که قیمت آن به حرکت خنثی خود در منطقه محدوده ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ بزودی خاتمه دهد و به سوی سطوح ۹٫۷۸ و ۸٫۴۲ سقوط کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این منطقه خنثی اونس نقره بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) قرار گرفته است.

روند نزولی فعلی اونس نقره از سطح ۴۹٫۵۱ در جهت خلاف روند افزایشی بلند مدت قیمت از سطح ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) است و براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود سه موج بزرگ و قوی این حرکت افزایشی را تشکیل داده اند که از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج سوم یعنی موج C از پنج موج کوچک تر به ترتیب موجهای I ، II ، III ، IV و V ساخته شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد کف این موج IV یعنی سطح ۸٫۴۲ در طی ۲ الی ۴ هفته آینده لمس خواهد شد که البته قبل از کاهش قیمت به این سطح لازم است که سطح حمایت ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از حرکت بلند مدت آبی رنگ) قاطعانه شکسته شود.

به باور ما این دو هدف فوق برای اونس نقره تنها زمانی تایید خواهند شد که قیمت بتواند به پایین سطح حمایت ۱۴٫۰۱ کاهش یابد. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح ۱۸٫۴۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) و ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ است که می تواند هدف افزایشی ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه بگیرد و این سناریوی افزایشی فعلا مورد توجه ما نیست.

در نمودار تایم فریم روزانه حرکت کاهشی قیمت از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱ اکتبر ۲۰۱۲) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج کنونی c توانسته تنها تا سطح ۱۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد. به باور ما قیمت جهانی اونس نقره در این موج در بیشترین حالت کاهشی خود می تواند یا تا سطح ۱۱٫۹۶ یا تا سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ریزش کند.

به همین خاطر در طی ۲ الی ۴ هفته آینده احتمال وارونه شدن روند نزولی از سطوح فعلی بعید به نظر می رسد و بنابراین ما از هم اکنون روند نزولی را برای اونس نقره ادامه دار پیش بینی می کنیم و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس نقره و هدف بعدی آن مشخص شده است و برای نسبت برابری اونس طلا به نقره نیز پیش بینی می کنیم که برابری آن همچنان در روند افزایشی بلند مدت ادامه یابد و در میان مدت به هدف ۸۵ برسد و این به معنای کاهش بیشتر قیمت جهانی اونس نقره نسبت به اونس طلا است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره