تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین منطقه ۱۱۳۶ و ۱۱۲۹ در روندی خنثی قرار گیرد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

این منطقه خنثی همانطور که در چارت پایین مشخص است بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی قرار گرفته است و اگر از بالا سطح مقاومت ۱۱۳۶ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطح ۱۱۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و اگر از پایین سطح حمایت ۱۱۲۹ با قدرت شکسته شود موجب کاهش به سطح ۱۱۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

الگوی کف دو قلو که در اطراف سطح ۱۱۱۷ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده است اشاره به سطح ۱۱۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۱۶۸ – بالاترین سطح روز ۲۱ اوت به ۱۱۱۷ – پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) دارد و هر چند روز جمعه به این هدف نزدیک شد اما این تارگت هنوز لمس نشده است.

در چارت پایین به نظر می رسد که قیمت اونس طلا در حوالی سطح ۱۱۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) مورد حمایت قرار گرفته است و احتمال از سرگیری حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۴۲ وجود دارد.

یادآوری می شود در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۲۹ به معنای تکمیل شدن حرکت اصلاحی و کاهش قیمت به سطح ۱۱۱۷ است که در چارت پایین دیده می شود.

در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو ، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار شکست یکی از سطوح ۱۱۲۹ و ۱۱۴۲ ماند.

از این رو اونس طلا فعلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و اکنون می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم.

در این مسیر، سطح ۱۱۳۶ و ۱۱۴۲ مقاومتهای اصلی و در حرکت نزولی، سطوح ۱۱۲۹ و ۱۱۲۴ حمایتهای اصلی هستند. شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

امروز اخبار چندان مهمی نداریم و بیشتر توجهات به اخبار مهم آمریکا است که روز چهارشنبه و جمعه اعلام می شوند. اصولا عبور از موانع بلند نیاز به انرژی بالایی دارد که به نظر نمی رسد در شرایطی که بازار در انتظار آمار اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی آمریکا بسر می برد این انرژی وجود داشته باشد و جمعه روزی است که بسیاری انتظار آن را می کشند.

انتظار می رود تا پیش از اعلام این اخبار ، بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد. فعالان بازار به دقّت اخبار این هفته را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا