تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۴۳٫۷۷ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

حرکت افزایشی قیمت از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) در مقابل دو خطوط فیبوناچی یعنی به ترتیب کاهش قیمت از سطح ۵۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) و ۶۱٫۸۲ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) در برخورد به این سطوح فیبوناچی از خود واکنش نشان داده است.

اولین خطوط فیبوناچی که با رنگ مشکی مشخص است نشان می دهد که قیمت با سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مواجه است که پس از برخورد به این سطح مقاومت باعث برگشت قیمت به سوی سطح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

دومین خطوط فیبوناچی که با رنگ قرمز مشخص شده است نشان می دهد که نفت هدف ۴۶٫۹۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است و اگر این سطح شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح ۴۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۷۷ منجر به اصلاح قیمت به سوی سطح ۴۳٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

با توجه به عواملی چون تنش در یمن ، طوفان در خلیج ایالات متحده و برخی نگرانی ها از کاهش عرضه نفت در صورتی که این سناریوی افزایشی به وقوع بپیوندد و قیمت نفت خام سبک آمریکا دوباره به بالای سطح مقاومت ۴۵٫۶۳ برسد راه برای رسیدن و گذر کردن از سطوح ۴۶٫۹۴ و ۴۷٫۴۸ دلار/بشکه هموار خواهد شد که در چارت پایین این اهداف را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن از آنجایی نتوانست از سطح مقاومت ۵۰٫۹۴ دلار/بشکه عبور کند در این حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح ۴۸٫۸۹ حمایت شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۹٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارد که باعث تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

برای امروز چنانچه از پایین سطح حمایت ۴۸٫۸۹ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۸ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به کف کانال نزولی است و اگر قیمت نفت برنت با شکست سطح ۴۸ از این کانال افزایشی خارج شود به معنای تکمیل شدن حرکت افزاشی اخیر از سطح ۴۲٫۲۳ است.

این در حالی است که اگر قیمت نفت برنت به بالای سطح ۵۰٫۹۴ برسد موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۵۳ می شود و به باور ما عدم توانایی معامله گران برای شکستن کف کانال افزایشی این گمانه را تقویت می کند که حرکت اصلاحی و صعودی پرقدرت ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که خریداران دوباره قیمت را تا سطح مقاومت ۵۰٫۹۴ و در ادامه تا سطح ۵۳ پیش ببرند.

بنابراین برای امروز همچنان بر این باوریم که روند اصلی حرکت نفت برنت دریای شمال در کوتاه مدت افزایشی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن خرید هستیم و همانطور که در بالا اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۸۹ و ۴۸٫۰۰ دلار/بشکه بار دیگر تقاضا برای خرید شکل گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت