تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سطح مقاومت ۹۷٫۲۷۴ افزایش یافت که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۵۶۲ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما و با توجه به بررسی تحلیل تکنیکال موج نزولی C در حوالی سطح حمایت ۹۲٫۷۹ به پایان رسیده است که این موضوع را الگوی سایه چکش سفید بزرگ در تایم فریم هفتگی تایید کرده است.

برای این هفته سطح حمایت قیمت بر روی ۹۵٫۵۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۹۴٫۷۰۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در هر حال برای این هفته اشتیاق خریداران به ادامه حرکت صعودی ایندکس دلار آمریکا و عبور از سطح مقاومت ۹۷٫۲۷۴ است و چنانکه در نمودار پایین دیده می شود، بالاتر از این سطح، هدف بعدی بر روی سطح ۹۸٫۳۳۴ وجود دارد. در صورتی که این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از تقویت ایندکس دلار آمریکا را داشت که احتمالا در کوتاه مدت سطح ۹۷٫۲۷ و پس از آن سطح ۹۸٫۳۳۴ را نشانه خواهد رفت.

این هفته آمارهای اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی آمریکا روزهای چهارشنبه و جمعه اعلام می شوند و بازار مترصد انتشار این گزارش است تا چشم اندازی از وضعیت آتی و تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره نمایان گردد. با توجه به تعطیلی بازار انگلیس امروز نوسانات قیمت در بازار ارز امروز بدون حرکت در جهت خاصی ادامه خواهد یافت.

زوج ارز یورو – دلار از ابتدای هفته تاکنون در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است. علت اصلی این سکوت انتظار برای روزهای پنجشنبه و جمعه است که سیاستهای بانکی ECB و اوضاع بازار کار امریکا روشن شود.

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا می توان در نرخهای بالا یعنی حوالی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۳۱۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) اقدام به ورود برای فروش نمود که در این صورت، سطوح ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۱۰ ، ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ سطوح مناسبی برای ورود به فروش خواهند بود.

با توجه به سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا هنوز هم به نظر می رسد که حرکت قیمت یورو نزولی است و احتمالاً با شکسته شدن سطوح ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۳۰ حرکت نزولی ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا