تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۴۹ افزایش یابد و پس از آن با کاهش مواجه شود که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۳۶ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) به ۱۱۱۷٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده بود که شکسته شد و برای امروز انتظار داریم قیمت ابتدا تا سطح ۱۱۴۹ افزایش یابد و پس از آن با کاهش مواجه شود.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج c در حرکت است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۱۷٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ اوت) شکل گرفته است و هدف ۱۱۴۹ را نشانه گرفته است.

به باور ما این موج قادر است که قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۱۴۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند که این سطح در نزدیکی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است و به احتمال زیاد امروز بتواند از سطح مقاومت ۱۱۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عبور کند.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۳۶ موجب برگشت قیمت به سوی سطح ۱۱۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود. در تقویم اقتصادی امروز آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که انتظار می رود این شاخص از رقم قبلی ۵۲٫۷ به ۵۲٫۶ تغییر یابد و اگر رقم نهایی پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شود باعث تقویت قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۴۹ می شود و پس از عدم توانایی در شکست مقاومت ۱۱۴۹ دوباره باعث کاهش قیمت می شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال امروز آمار مدیران خرید کارخانه ای و خدمات چین کاهش یافت که همین باعث جریان ریسک گریزی و کاهش بازارهای سهام آسیا و اروپا شده است و در واقع خبر کاهش مدیران خرید چین (PMI) یکی از دلایلی است که امروز پس از انتشار این خبر تقاضا برای خرید اونس طلا به عنوان دارایی مطمئن را مقداری افزایش داده و موجب شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۳۶ شده است.

اکنون در نمودار پایین کاملا مشهود است که سطح مقاومت ۱۱۳۶ شکسته شده است و این نشان دهنده احتمال شروع حرکت افزایشی در کوتاه مدت به سطوح ۱۱۴۸ و ۱۱۴۹ می باشد و بالاتر از این سطوح را فعلا برای امروز پیش بینی نمی کنیم. در هر حال همانطور که در بالا گفتیم امروز میزان موسسه مدیریت عرضه کارخانه ی آمریکا اعلام خواهد شد و در واقع مهمترین خبر روز می باشد و در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۱۴۲ ندارد و احتمال شکست این سطح بسیار است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا